دو نماینده تکواندو ایران در رقابت های جهانی روسیه با راهیابی به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کردند.

علیزاده تکواندو بانوان را جهانی کرد/ مدال برنز یعقوبی قطعی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه ششمين روز بيست و دومين دوره مسابقات جهانی تکواندو در روسیه، كيميا عليزاده، تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان، براي راهيابب به مرحله نيمه نهايی، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و با نتيجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از كرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت كرد كه پس از تساوي 3 به 3 در راند طلايی به برتری رسيد. او در سومين مبارزه نيز "چينه لويس" امريكايی را پس از تساوي 4 به 4، در راند طلايی از پيش رو برداشت و در ادامه "جيدی جونز" انگليسی، قهرمان المپيك لندن و نفر اول رنكينگ المپيك و جهان را 10 بر 9 شکست داد، به مرحله نیمه نهایی رسید و برنز خود را قطعی کرد.

علیزاده با این مدال نخستین بانوی تکواندوکار ایرانی خواهد بود که بانوان را صاحب مدال جهانی کرد.

عليزاده براي رسيدن به دیدار فينال اين رقابتها عصر فردا با برنده ديدار ژاپن و تايلند مسابقه مي دهد.

اما تكواندوكار وزن 63- كيلوگرم كشورمان در نخستين گام با نتيجه 14 بر 10 "داویلانی" از برزیل را از پيش رو برداشت، در ادامه با غلبه بر "اوهايد بيركی" از تونس را 15 بر 3 برد. وی در مرحله سوم با "راد تابت" از اردن رقابت كرد و با نتیجه 8 بر 3 برنده از شياپ چانگ خارج شد.

يعقوبی "ولاديمير كيم" روس را در پايان راند دوم با امتیاز عالی 12 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. او بعد از قطعی کردن مدال برنزش در این پیکارها، فردا با برنده ديدار فرانسه و بل‍ژيك مبارزه دارد.

تیم ملی تکواندو کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار