یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اقدام اخیر سنای آمریکا مینی بر تصویب طرح نظارت بر توافق احتمالی هسته ای با ایران، بار دیگر بدعهدی این کشور را به اثبات رساند، گفت: آمریکایی‌ها حق ورود به تاسیسات نظامی ایران را که جزء خطوط قرمز امنیت ملی است، ندارند.

اقدام اخیر سنای آمریکا بار دیگر بدعهدی این کشور را به اثبات رساند"علی اکبر اولیا" فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصویب طرح نظارت کنگره آمریکا بر توافق احتمالی هسته ای با ایران گفت:این  اقدام بار دیگر بدعهدی مقامات آمریکایی و عدم پایبندی به اصول بین المللی را به اثبات رساند.

وی در ادامه با اشاره به طرح برخی احتمالات مبنی بر بازرسی‌های آژانس از مراکز نظامی ایران افزود: آمریکایی‌ها حق ورود به تاسیسات نظامی ایران را که جزء خطوط قرمز امنیت ملی است، ندارند.
.
شایان ذکر است، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه 24 اردیبهشت طرح نظارت بر توافق هسته ای احتمالی با ایران را به تصویب رساند.

بر اساس این طرح که برای تبدیل به قانون، نیازمند امضای رئیس جمهور آمریکا است، کنگره حق خواهد داشت  توافق احتمالی هسته ای با ایران را بررسی، تصویب و یا در صورت لزوم، رد کند.

"باب کروکر"، سناتور جمهوریخواه و یکی از طراحان اصلی این طرح، ضمن ستایش این مصوبه، نقش کنگره را در تقویت جایگاه آمریکا در مذاکرات و جلوگیری از دستیابی به یک توافق به اصطلاح بد با ایران بسیار مهم ارزیابی کرد.


شایان ذکر است، برپایه این مصوبه، نمایندگان مجلس آمریکا ٣٠ روز فرصت خواهند داشت تا توافق احتمالی نهائی میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 را بررسی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار