نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود اقداماتی بد‌تر از اسرائیل در یمن مرتکب می‌شود، به مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکره نیاز دارد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی صیح امروز (یکشنبه) در درس خارج فقه خود که در مسجد محمدیه قم برگزار شد، به حوادث اخیر جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این حوادث دل هر مسلمانی را آزرده می‌سازد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در روز مبعث، جاهلیت امروز را ظالمانه و بد‌تر از جاهلیت قبل از اسلام دانستند، افزود: امروز باید آگاهی خود را بالا ببریم و دشمن را به خوبی بشناسیم.

* استکبار جنگ‌های نیابتی به راه انداخته است

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: استکبار در گذشته، خود وارد جنگ می‌شد در حالی که امروز با نیرنگ کشور‌های تحت سلطه‌اش را به جنگ وا می‌دارد، جنگ‌های نیابتی راه می‌اندازد و خود در خفا قرار می‌گیرد و دم از حمایت حقوق بشر هم می‌زند.

وی مکر و حیله‌ای که در این جاهلیت وجود دارد را بی‌نظیر خواند و افزود: آنها خود فتنه را ایجاد می‌کنند و سپس می‌گویند این حکومت نالایق است و نمی‌تواند مردم را اداره کند و فتنه‌گر است در حالی که فتنه را خودشان ایجاد کرده‌اند.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه دشمن خود منطقه را نا‌امن می‌کند و آنگاه دم از امنیت می‌زند، گفت: امروز خوشبختانه با این حوادثی که در جهان اسلام رخ می‌دهد عزت نظام روز به روز افزونتر می‌شود و این از اسلام نابی است که در نظام برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع فتنه‌ در جهان اسلام در کارنامه نظام قرار دارد، عنوان کرد: در تاریخ شیعه نیز مقابله علما با تهدید‌های کفار و ظالمان وجود دارد.

استاد برجسته حوزه گفت: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) توانسته است در مقابل تمامی دشمنان بایستد و در همه عرصه‌ها اقتدار کسب کند.

* آل سعود روی اسرائیل را هم سفید کرده است

وی با بیان اینکه عظمت نظام جمهوری اسلامی و چهره پلید استکبار و دست نشانده‌های آنان روز به روز آشکار‌تر می‌شود‌، افزود: آل سعود روی رژیم اسرائیل را سفید کرده و اقداماتی بد‌تر از آن را در یمن مرتکب می‌شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: دشمن در تبلیغات خود می‌گوید که ایران به یمن اسلحه فرستاده است در حالی که هرگز این چنین نبوده و با این دروغ می‌خواهند ذهن‌ها را منحرف کنند.

وی گفت: اکنون ۱۲ میلیون یمنی در معرض خطر و تهدید هستند و آل سعود که به نام اسلام حکومت می‌کند و بسیاری از مسلمانان را فریب می‌دهد به آنان حمله می‌کند.

* آمریکا بیش از ما به مذاکرات نیاز دارد

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از ما به این مذاکرات نیاز دارد و گرچه تهدید سختی‌هایی همراه دارد اما نباید از همه چیزمان دست بکشیم و بر روی آن متمرکز شویم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تأکید کرد: آمریکا تمام گزینه‌ها را در این ۳۵ سال اخیر به کار برده و در همه گزینه‌ها شکست خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در مذاکرات نباید ذره‌ای از حق خود کوتاه بیاییم، گفت: نظام آمریکا اقتدار سابق را ندارد و رو به افول است و این درست نیست که از ما راستی آزمایی بخواهند.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و زمانی که رهبری فتوا دهند سلاح هسته‌ای حرام است به آن عمل خواهیم کرد لذا آن‌ها باید راست بودن حرف‌ها و وعده‌های خود را اثبات کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده پای خط‌ های قرمز نظام بایستد و در مذاکرات با اقتدار عمل کند.

وی در پایان، مهم‌ترین اهداف و مقاصد نظام اسلام را حمایت از حقوق جهان اسلام و مسلمانان و کوتاه کردن دست استکبار و ایستادگی در برابر آنان دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار