مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در حال حاضر در بازار مسکن با جو بسیار روان و آرامی روبرو هستیم و تقریبا شرایط عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری می‌کند.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در بیان علت کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: اوارق تسهیلات مسکن تابعی از شرایط واقعی بازار مسکن است.
 
وی در توضیح عرضه و سپرده‌گذاری در بانک مسکن اظهار داشت: عرضه و سپرده‌گذاری در بانک مسکن از تقاضا پیشی گرفته و با توجه به تمام شرایطی که در حال حاضر به وجود آمده با کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن روبرو هستیم.
 
هامونی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص زمان اوراق تسهیلات مسکن از طریق سازمان فرابورس و همچنین سایت سازمان فرابورس صورت گرفته و زمان اعتبار این اوراق بین دو و برخی به استثنا تا سه سال  است که تمامی سهاماران باید با توجه به تاریخ اعتبار این اوراق اقدام به دریافت وام نمایند در غیر این صورت پس از گذشت تاریخ اعتبار این اوراق سازمان فرابورس هیچگونه مسئولیتی در خصوص اوراق ابطال شده نخواهد داشت.
 
 مدیرعامل فرابورس ایران در توضیح شرایط تعادل قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار تصریح کرد: به دلیل نزدیک شدن زمان ابطال بسیاری از اوراق و آمادگی این اوراق برای فروش با افزایش حجم عرضه اوراق روبرو بوده‌ایم و این عامل موجب به وجود آمدن تعادل در قیمت‌‌ها شد؛ به هر حال وضعیت بازار ما قطعا تابعه وضعیت تقاضا برای مسکن است به طوری که اگر تقاضا برای خرید مسکن توسط افراد افزایش یابد باعث بالا رفتن قیمت‌ها خواهد شد.
 
وی در خصوص شرایط حال حاضر بازار مسکن بیان کرد: در حال حاضر در بازار مسکن با جو بسیار روان و آرامی روبرو هستیم و تقریبا شرایط عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری می‌کند و بحث وام 60 میلیون تومانی مسکن هم ارتباطی با اوراق فعلی نداشته و احتمالا در نمادهای معاملاتی جداگانه‌ای پذیرش شوند.
 
هامونی در این باره افزود: با مبلغ مد نظر هر نفر در اوراق فعلی تنها می‌تواند 90 برگه را خریداری کند ولی اگر وام به 60 میلیون تومان برسد هر فرد می‌تواند 120 برگه اوراق تسهیلات در یک نماد مجزا و کاملا مستقل از این بازار خریداری کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار