خبرگزاری تاس گزارش داد: معاون وزیر خارجه روسیه گفت حرف از حمله به ایران قابل فهم نیست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه ایران و گروه 1+5 درباره بحث ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران به هیچ راه‌حلی دست نیافته‌اند، گفت : البته درست نیست درباره حمله به کشوری سخن بگوییم، از جمله درباره ایران. از نظر امور بین‌المللی و روابط عادی بین‌الملل، این مساله مساله‌ای غیرقابل‌فهم است.

وی گفت: توافقات میان ایران و گروه 1+5 در ارتباط با سانتریفوژها به قوت خود باقی است و  ایران و قدرت‌های جهانی اراده دارند از فرایند مذاکره کنار نکشند.

ریابکوف گفت کشورش کماکان معتقد است تحریم تسلیحاتی ایران باید به محض دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی لغو شود.

سرگئی ریابکوف در عین حال خاطر نشان کرد: هیچ پیشرفتی در گفتگوهای مربوط به لغو تحریم‌های ایران در وین حاصل نشده است.

ریابکوف گفت: از نظر سیاسی، اوضاع یمن طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران را مجبور می‌کند پیشرفت کنند.

دیپلمات روس در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ناتوانی سامانه اس300 در حفاظت از ایران در برابر حمله نظامی آمریکا نیز گفت کارشناسان با نظر آمریکا درباره قابلیت سامانه اس300 برای محافظت از ایران در برابر حملات احتمالی به این کشور هم‌نظر نیستند.

سرگئی ریابکوف گفت کنترل تقویت‌شده برنامه هسته‌ای ایران نباید تبدیل به سنتی در سیستم ضمانت‌های بین‌المللی شود. اقدامات مربوط به ایران قطعی و فراگیر خواهد بود اما این مهم است که اطمینان حاصل شود این اقدامات در آینده به عنوان مرجعی برای دیگران استفاده نخواهد شد. مباحث میان طرفین عبارت بود از فهرست تاسیساتی که ایران اجازه بازدید کارشناسان را به آن می‌دهد و نیز شرایط و زمینه‌هایی که در صورت وقوع آن، اجازه دسترسی به این تاسیسات را خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار