مسابقات بين المللي قرآن كريم بعد از ظهر امروز 25 اردبيبهشت ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئيس جمهور، وزير ارشاد، رئيس سازمان اوقاف و ديگر مسئولان كشوري و لشگري آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ حجت الاسلام و المسلمين محمدي، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در آيين افتتاحيه سي و دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم ضمن تبريك عيد سعيد مبعث به مسلمانان اظهار داشت: خدا را براين نعمت شاكريم كه به بركت نظام اسلامي، نمايندگان و حاملان 85 كشور در سي و دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم از پنج قاره جهان حضور پيدا كردند.
وي ادامه داد: مسابقات بين المللي قرآن كريم از سال 1360 شروع شده كه در اولين دوره نمايندگان 11 كشور شركت داشتند و به شكر خدا امسال از 85 كشور جهان نماينده به اين مسابقات فرستاده شده است.
نماينده ولي فقيه افزايش تعداد شركت كنندگان مسابقات قرآن كريم را از بركات نظام اسلامي دانست و گفت : خون پاك شهيدان، مجاهدت مسئولان و اهتمام و عنايت مقام معظم رهبري باعث بركت بخشيدن به اين مسابقات قرآني شده است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدي افزود: برنامه مسابقات بين المللي قرآن كريم ايران اسلامي امتيازات منحصر به فردي دارد كه مسابقات ساير كشورهاي اسلامي از آن بي بهره اند.
وي تصريح كرد: اولاً اين مسابقات در 2 رشته حفظ و قرائت قران كريم برگزار مي شود در حاليكه ديگر كشورهاي اسلامي فقط در رشته قرائت مسابقاتي را برگزار مي كنند. 
برگزاري مسابقات قرآني حفظ و قرائت در بين كشورهاي اسلامي بي‌همتاست

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت : تاكنون بيش از 700 اثر از جمله كتاب، مقاله و پايان نامه به دبيرخانه پژوهش هاي بين المللي قرآني ارسال شده و همايش تجليل از بانوان فعال قرآني نيز در روزهاي آينده برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام محمدي خاطر نشان کرد: برگزاري 60 محفل قرآني در استان هاي مختلف كشور با حضور قاريان بين المللي، برگزاري 50 كارگاه و جلسات آموزشي و تخصصي براي خواهران و برادراني كه زمينه حضور در رشته هاي حفظ و قرائت برنامه هاي مسابقات بين المللي را دارند، برپايي نمايشگاه قرآني با حضور دستگاه ها و سازمان هاي فرهنگي و قرآني و ايجاد خيمه هاي معرفت، پاسخگويي به سئوالات و مشاوره خانوادگي با حضور كارشناسان باسابقه از ديگر برنامه هاي جانبي سي و دومين دوره مسابقات قرآن كريم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار