به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سيد جعفر تشكري هاشمی با اعلام اينكه در حال حاضر روزانه بیش از ۳ ميليون سفر با مترو انجام می شود، گفت: با اتمام ساخت خط ۳ و بهره برداري كامل از اين خط سراسري، ظرفيت جابهجايي مترو تهران به روزانه ۴ ميليون سفر افزايش مييابد.
وی افزود: خط سه مترو كه به طول ۳۷ كيلومتر، جنوب غرب تهران را به شمال شرق اين كلانشهر وصل ميكند، آخرين مراحل آمادهسازي خود را طي ميكند و با پیش بینی ۲۸ ايستگاه در طول مسير آن، امكان انجام يك ميليون سفر روزانه با استفاده از این خط وجود دارد.
تشکری هاشمی با اشاره به اينكه خط ۳ مترو با ۴ خط ديگر مترو شامل خطوط ۱ و ۴ و ۶ و ۷ تلاقی دارد، اظهار كرد: اين خط از نقاط مهمي همچون ميدان راهآهن و ميدان حضرت وليعصر عبور ميكند و ايستگاه ميدان جهاد به عنوان يكي از ايستگاههاي مهم این خط در خیابان حضرت وليعصر تقاطع خیابان فاطمی، صبح دوشنبه ۲۷ ارديبهشت طي مراسم ويژهاي افتتاح ميشود.
معاون شهردار تهران با بیان اينكه چراغ هاي راهنمايي در ايجاد و برقراري نظم و انضباط در شهر و معابر شهري از اهميت و جايگاه ويژهاي برخوردارند، تصریح كرد: دو گروه اصلی چراغهای راهنمايي تقاطعهای تهران شامل چراغ های هوشمند و چراغهای برنامهپذير است.
تشكري هاشمي با اعلام اينكه چراغهاي برنامهپذير، بر اساس عملكرد ترافيكي تقاطع در بازههاي زماني متفاوت و احجام ترافيكي مختلف زمانبندي شدهاند، گفت: چراغهاي هوشمند نيز متصل به سيستم مركزي هستند و بر پایه سنسورهايي که در كف خيابان در تقاطعها نصب گردیدهاند، حجم ترافيك در دو جهت، سرعت خودروها و فاصله آنها از يكديگر را اندازهگيري ميكنند و بر مبناي ارسال اطلاعات لحظهاي به سيستم مركزي، زمان مناسب برای هر جهت را به دست ميآورند.
وی در پايان با تأكيد بر اينكه اگر شمارشگر چراغ راهنمايي دچار نقص باشد، كلمه ERROR و چنانچه كنترل چراغ بر حسب ضرورت از طريق مأموران پليس از حالت اتوماتيك خارج و به صورت دستي باشد، حرف PO را نشان ميدهد، خاطرنشان كرد: وجود شمارشگرها كه در بسياري از كلانشهرهاي جهان نیز وجود دارند، نشاندهنده برنامهريزي دقيق در چهارراهها است.
انتهای پیام/