نخستین باغ گیاهان دارویی در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام این خبر گفت: باغ گیاهان دارویی با مشارکت دانشکده داروسازی علوم پزشکی اردبیل در سایت جدید پردیس این دانشگاه راه اندازی می شود.

دکتر پورفرضی با توجه اینکه ورود به عرصه گیاهان دارویی از علوم روز دنیاست افزود:استان اردبیل به لحاظ تنوع گیاهان دارویی دارای ظرفیت بالایی برای پرورش، تولید و مطالعه خواص آنهاست.

وی افزود:با راه اندازی باغ گیاهان دارویی شاهد ترویج و استفاده مطلوب انواع گیاهان دارویی در بین خانواده ها خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز تعداد گیاهان دارویی شناخته شده در سطح استان را بیش از 600گونه اعلام کرد و گفت: هم اکنون 9شرکت در استان در زمینه تحقیق و تولید گیاهان دارویی فعالیت می کنند.

سروی با اشاره به اینکه تقاضای جهانی برای مصرف گیاهان دارویی و فرآورده های در حال افزایش است گفت: با توجه به آشکار شدن عارضه های مختلف داروهای شیمیایی امید می رود داروهای گیاهی جای خود را در بین مصرف کنندگان استانی پیدا کند.

ناصر سیدی کارآفرین نمونه استان و مدیرعامل کشت و صنعت گلستان هادی مغان گفت: مزیت اقتصادی و اشتغالزایی گیاهان دارویی این است که حتی در سطح کوچک توسط خانواده های روستایی و تحت پوشش کمیته امداد نیز قابل تولید است و با برنامه ریزی مناسب برای خرید تضمینی می توان تولید گیاهان دارویی را در سطح وسیعی اجرا کرد.

برابر آمار سال 2014میلادی سهم گیاهان دارویی در تجارت جهانی حدود 100میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این تجارت فقط 6 درصد بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.