با توجه به تجربه وقوع انقلاب،ارتقاء فرهنگی باید زیربنای زمینه های مختلف توسعه کشور باشد.

محمدرضا عارف یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران درخصوص بهبود وضعیت نمایشگاه بین المللی کتاب، گفت: فضای نمایشگاه خوب است ولی جای کار بیشتری دارد.

وی افزود:مهم ترین مسئله ما حضور جوانانی است که انسان به آنها افتخار می کند و باید تلاش کنیم که موانع جوانان در مطالعه، ارجاع به کتاب و رفتار رفع شود، ضمن اینکه یکی از موانع مربوط به مسائل اقتصادی است و همچنین مسئله مهم اقتصاد نشر که باید سامان پیدا کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قیمت کتاب ها اظهار داشت: کتاب باید با قیمت مناسب و هماهنگ با شرایط اقتصادی خانواده ها در اختیارشان قرار بگیرد.

وی با اشاره به تاثیر تنوع موضوعی کتاب در کتابخوانی،بیان کرد:کتاب باید از تنوع مطلوبی برخوردار باشد، ما نباید به جای خواننده تصمیم بگیریم چه بخواند و خودش باید انتخاب کند و به جای آنکه از سوی خواننده فکر بکنیم و کتاب در اختیار او قرار دهیم باید اجازه دهیم که خواننده خودش انتخاب کند که قطعا رشد نشر و فرهنگ، رشد جوانان و تعالی آنها را به همراه خواهد داشت. 

عارف در پایان با بیان اینکه تنوع نشر مسئله اصلی این حوزه است ، تاکید کرد: دلیل آن اینست که ارتقاء فرهنگی پایه توسعه ما است و بر این باور هستیم که با توجه به تجربه انقلاب ما،فرهنگ باید زیر بنای همه ی توسعه ها باشد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کتاب ، فرهنگ ، عارف ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار