وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در برنامه ششم تحولی از آموزش و پرورش، تربیت و استاندارد سازی فضاها را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ تنوع در رشته‌ها حرف درستی است و استخدام 5 هزار نیرو بر حسب نیاز و با توجه به نوع رشته و موقعیت جغرافیایی انجام خواهد شد.

فانی گفت: کف نمره در پذیرش فرهنگیان پایین نرود. تقویت آموزش و  پرورش منوط به تنوان معلمان کشور است و برای حل مشکل نباید مشکل جدیدی به وجود آورد. 

وی همچنین گفت: اولویت اعتبارات و نگاه طرح‌های روستا مرکزی است و بعد از مدارس شبانه توسعه شبانه روزی آخرین راه‌حل ما برای تسهیل درس خواندن است.  اعتبارات فعلی استان کفایت نمی‌کند و باید از مردم کمک گرفت. امسال در سراسر کشور 406 دانش‌آموز شبانه روزی داریم 

فانی با اشاره به اینکه امسال 406 دانش آموزش شبانه روزی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستندگفت: هزینه تحصیل و اسکان آنها بسیار سنگین است و دولت تا حدی که بتواند این هزینه را تامین می‌کند پرداخت بیشتر برای همکاران در شرایط خاص باید پیش بینی شود. 

وی افزود: سال گذشته که حق مرزی پرداخت شد 40 میلیارد بار مالی داشت که از محل صرفه جویی از ساماندهی نیروی انسانی تامین شد. 

وی تصریح کرد: در خصوص فضاهای آموزش و اردوگاه‌ها پیشنهاد می‌کنیم از طریق ماده 180 که توسط مجلس اعتباراتی به آموزش و پرورش تخصیص شده است این هزینه به سه بخش تقسیم شده و از محل ماده 180 و بودجه استانداری و وزارت آموزش و پرورش این فضاها ساخته شود. 
وی خاطر نشان کرد: در بلند مدت باید جلسه‌ای با معاون اول ریاست جمهوری و در حضور استاندار استان داشته باشیم تا اعتبارات جدیدی به امر فضاسازی و تغذیه و غیره اختصاص یابد. 

استان بدون بی‌سواد

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۹ درصد کودکان واجد شرایط در حال تحصیل هستند، گفت: مشکلات فرهنگی و عدم حضور آموزس و پرورش باعث شده تمام کودکان واجد شرایط تحصیل نکنند. البته اموزش و پرورش باید تنها مشکلات فرهنگی را رفع کند. 

وی گفت: طرح سواد آموزی والدین بی‌سواد توسط دانش آموزان را اجرا کردیم و کار موفقی بود و سال آینده هم ادامه خواهد داشت. 
نصریاتی برای نو اموزان باید تهیه شود تا سواد آموزان بزرگسال بتوانند با امر سوادآموزی در ارتباط بمانند چرا که پیام امام این بود که همه برای سواد آموزی بسیج شوند و بی‌سواد‌ها هم سرپیچی نکنند و این‌‌ همان کاری است که در استان سیستان بلوچستان کلید خورده است. 

وی اظهار داشت: دولت مصوبه‌ای تصویب کرد که هم سواد آموز و هم معلم آن‌ها هزینه و هدیه‌ای از طرف دولت دریافت کنند

حرکت اصلی در امر سواد آموزی دست مردم و معتمدین مردم است و دولت تنها این امر را تسهیل و حمایت می‌کند.

همچنين فاني در خيرين گفت: پس از انقلاب 490 هزار كلاس درس ساخته شده است. روزانه بطور ميانگين 7/5كلاس درس توسط خيرين ساخته مي شود.
همچنين وزارتخانه 105 هزار مدرسه و يك ميليون همكار فرهنگي در 52 منطقه و 13/5 ميليون دانش آموز در اختيار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار