پرونده لیگ چهاردهم فوتبال روز جمعه با انجام 8 دیدار بسته می‌شود، سه تیم برای قهرمانی و چهار تیم برای بقاء با یکدیگر رقابت می‌کنند و دربی 80 سرخابی‌ها هم بدون حساسیت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته پایانی فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 8 دیدار برگزار می‌شود.

در دو مسابقه در تبریز و اصفهان قهرمان لیگ مشخص می شود، در 3 مسابقه هم سقوط کنندگان به لیگ دسته یک معلوم می‌شوند. 

** استقلال - پرسپولیس؛ بی تفاوت های متفاوت به رنگ سرخ‌آبی

در حساسترین دیدار این هفته تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی تحت عنوان دربی 80 به مصاف هم خواهند رفت.

 با توجه به اینکه تیم فوتبال استقلال هفته گذشته با شکست سنگین مقابل تراکتورسازی اندک شانس کسب سهمیه آسیا را از دست داد و نتیجه بازی دربی برایش اهمیت چندانی ندارد.

با اینکه دربی 80 سرخابی‌ها هیچ گونه حساسیتی برای دو تیم ندارد اما دربی همواره شرایط خاص خود را دارو حتی اگر دو تیم استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی یا کسب سهمیه نباشند.

 هواداران دو آتشه سرخابی‌ها برد تیم محبوبشان در دربی برایشان با ارزش تر از کسب جام است، طرفداران دو تیم با برد تیمشان در دربی می‌توانند ماه ها برای رقیبشان کری بخوانند.

 سرخپوشان نسبت به دربی رفت تغییرات زیادی داشتند، حمید درخشان جایش را به برانکو ایوانکوویچ داده است این مربی کروات هدایت سرخپوشان را چند هفته‌ای که بر عهده گرفته است امیر قلعه‌نویی در زمان سرمربیگری برانکو در تیم ملی منتقد اصلی‌اش بود. با این حال برانکو‌ به مربی مثل قلعه‌نویی که قهرمانی در کارنامه دارد افتخار می‌کند با اینکه دربی 80 حساسیتی در جدول لیگ ندارد اما هوادارن سرخابی‌ از تیم‌های محبوبشان انتظار ارائه بازی زیبا به همراه برد را دارند.

به هر حال هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باید ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند را در دستور کار خود قرار دهند تا دربی 80 یک اختتامیه زیبا برای فصل کابوس وار قرمز و آبی لقب گیرد، همچنین یک بازی محتاطانه و کسالت آور برای نباختن ضروری ندارد و سرخپوشان نباید آخرین دلخوشی هواداران را هم از آنها دریغ کنند.

هر دو سرمربی قرمز و آبی تیمشان را برای پیروزی در این بازی به میدان می‌فرستند شاید این بازی آخرین حضور  قلعه‌نویی روی نیمکت‌ استقلال باشد بنابراین وی می‌خواهد خاطره خوشی برای هواداران استقلال رقم بزند.

از سوی دیگر برانکو هم مثل قلعه نویی جایگاهش در فصل بعد مستحکم نیست چرا که شاید با تغییر مالک باشگاه او هم مجبور به جدایی از سرخپوشان شود، هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس‌  هفته گذشته مقابل حریفان تبریزی خود شکست خوردند بنابراین برای دلجویی هوادارانش می‌خواهند در این بازی پیروز شوند.

پرسپولیس برای این بازی چند غایب دارد خانزاده به علت محرومیت و بنگر و علی عسگر به علت مصدومیت نمی‌توانند تیم پرسپولیس را در این بازی همراهی کنند پیام صادقیان هم اخراج شده است.
 
**تراکتور سازی تبریز- نفت تهران؛ فینال لیگ برتر در تبریز 
 
 بازی فینال لیگ چهاردهم بین دو تیم فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه پر از تماشاگر یادگار امام تبریز برگزار می‌شود. 
 
تراکتوری‌ها هفته گذشته برد پر گلی مقابل استقلال در تهران به دست آوردند، بر این اساس با روحیه بالا به مصاف تیم نفت می‌روند تا با کی برد قهرمان لیگ برتر شوند. 
 
شاگردان تونی برای اینکه خیالشان از قهرمانی لیگ راحت باشد باید در این بازی برنده شوند و به بزی سپاهان-سایپا توجهی نداشته باشند. 
 
به هر حال تساوی تراکتور در تبریز در شرایطی که سپاهان هم مقابل سایپا امتیاز از دست بدهد باز هم باعث قهرمانی تراکتوری‌ها خواهد شد، اما ا.گر فینال لیگ برنده نداشته باشند وسپاهان هم سایپا را شکست دهد آن وقت  زرد پوشان اصفهانی قهرمان می‌شوند. 
 
بنابرین توننی اولیویرا سرمربی تراکتور سازی تیمش را با ترکیب هجومی باید به مصاف نفت بفرستد تا با برد این  بازی جشن قهرمانی را با تماشاگران پرشور تبریزی بگیرد. 
 
در آن سوی میدان وت یم نفت تهران با بردی که هفته گذشته مقابل صبای قم به دست آورد در یک قدمی قهرمانی در این فصل قرار گرفت. 
 
با اینکه نفتی‌ها در فینال جام حذفی هم حضور دارند، اما تمایل به برنده شدن در این فینال هم دارند به هر حال آنها کار دشواری درتبریز برای قهرمانی پیش رو خواهند داشت. 
 
همچنین بازی در ورزشگاه پر از تماشاگر یادگار امام تبریز برای هر تیمی سخت و دشوار است بنابر  این باید دید منصوریان به تاکتیکی را برای این بازی سخت و دشوار در نظر گرفته که منجر به  قهرمانی تیمش در لیگ چهاردهم شود. 
 
به هر حال تیم سخت کوش و جوان نفت در آسیا هم توانسته به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. 

بر این اساس خستگی در ساق‌های بازیکنان نفت به علت حضور در سه رقابت دیده می شود، اما انگیز‌یه نفتی‌هابرای قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند بر خستگی آنها غلبه کند. 
 
**سپاهان-سایپا؛ فرکی در روایی کسب دومین قهرمانی پیاپی 
 
زرد پوشان اصفهانی روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان از نارنجی پوشان سایپا پذیرایی خواهند کرد. 
 
تیم سپاهان چراغ خاموش خودش را به صدر جدول نزدیک کرد و هم اکنون در یک قدمی کسب جام قرار دارد. 
 
حسین  فرکی برای کسب دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر تیمش این بازی را ببرد و امیدوار باشد تا تراکتورسازی امتیاز از دست بدهد. 
 
فرکی فصل گذشته با فولاد در تبریز قهرمان شد و این مرتبه هم امیدوار است منصوریان زمینه دومین قهرمانی تیمش را فراهم کند. 
 
در آن سوی میدان، تیم سایپا در رده هفتم جدول است و انگیزه زیادی برای این بازی ندارد. 
 
مجید جلالی هم با استعفا پیش آخرین مرتبه روی نیمکت سایپا می‌نشنید و دیگر فصل آینده در این تیم حضور ندارد. 
 
به هر حال  فرکی رویای دومین قهرمانی م.توالی در لیگ  را در سر خود می‌پروراد. 
 
**پدیده-ذوب آهن؛ ذوبی‌ها در اندیشه کسب سهمیه آسیا 
 
تیم فوتبال  پدیده مشهد روز جمعه ساعت19:30در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف تیم فوتبال ذوب آهن می‌رود. 
 
ذوب آهن متحول‌ترین تیم در نیم فصل دوم است چرا که با به دست آوردن نتایج خوب توانست یکی از شانس‌های مسلم برای کسب سهمیه آسیا باشد. 
 
بدون شک گل محمدی بهترین مربی تیم فصل دوم است تیم ذوب آهن فینالیست جام حذفی است، اما همچنان تمایل دارد که با برد در این بازی در رده  چهارم باقی بماند و به  نوعی شانس کسب سهمیه آسیا هم دارد. 
 
در آن سوی میدان تیم پدیده مشهد با 32 امتیاز در رده دهم قراردارد و به نوعی در لیگ ماندگار شده است بر این اساس نتیجه بازی برای این تیم تفاوتی نمی‌کند. 
 
به هر حال ذوب آهن برای حضور در آسیا باید این بزی را ببرد. 
 
**صبای قم-فولاد خوزستان؛ کورسوی امید فولاد برای حضور در آسیا 
 
تیم فوتبال صبای قم روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه یادگار امام قم میزبان تیم فوتبال فولاد خوزستان است. 
 
تیم صبای قم در جایگاه  هشتم قرار دارد اگر صبا در این  بازی بازنده شود حداکثر دو پله سقوط به جایگاه  دهم نزول پیدا می‌کند، اما شاگردان تارتار دوست دارند که رتبه هشتمی‌شان را تثبیت کنند بر این اساس باید این بازی را ببرند. 
 
در آن سوی میدان تیم فولاد کور سوی از امید برای کسب سهمه دارد اگر این تیم بتواند در این بازی برنده شود و ذوب آهن هم مقابل پدیده برنده شود در آن صورت چهارم خواهد شد. 
 
به هر حال باید دید شاگردان اسکوچیچ می‌توانند سهمیه آسیا را کسب کنند یا نه! 
 
**راه آهن-گسترش فولاد؛ نبردی برای بقا در لیگ  برتر 
 
تیم فوتبال راه آهن روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه شهر قدس پذیرای  تیم  فوتبال گسترش فولاد است. 
 
راه آهن در جایگاه دوازدهم قرار دارد، اما هنوز خطر سقوط و رفتن به پلی آف را احساس می کند. 
 
اگر تیم راه آهن میخواهد  در لیگ برتر بماند باید این بازی را ببرد. 

در آن سوی میدان، تیم گسترش فولاد با برد مقابل پرسپولیس در هفته گذشته بقایش را در لیگ برتر تثبیت کرد. 
 
بر این اساس این تیم خیلی انگیزه ندارد و نتیجه این بازی برایش اهمیت ندارد. 
 
به هر حال باید دید راه آهن می‌تواند با برد در این بازی در لیگ برتر بماند یا نه! 
 
**ملوان- نفت مسجد سلیمان؛ کار آسان انزلی چی‌ها برای مانده در لیگ برتر 
 
انزلی‌ چی‌ها روز جمعه ساعت 19:30در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان می‌رود. 
 
تیم ملوان بندر انزلی کار دشواری برای بقاء در لیگ برتر ندارد چرا که در خانه‌اش بید تیم سقوط کرده نفت را شکست بدهد. 
 
نفت مسجد سلیمان 7 بازیکن اصلی خود را به علت مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد. 
 
مسجد سلیمانی‌ها با سقوط به لیگ  دسته یک دیگر انگیزه‌ای در این بازی ندارد، اما بازیکنان ملوان پر انگیزه هستند و قصد دارند ب بردن این بازی در لیگ برتر بمانند. 
 
** استقلال خوزستان-پیکان؛ آخرین شانس هر دو تیم  برای بقا در لیگ برتر 

شاگردان ویسی روز  جمعه ساعت 19:30در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان شاگردان سرخابی هستند. 
 
پیکان ناکام‌ترین تیم در فصل چهاردهم بود چرا که با بازیکنان بزرگ نتوانست جزو مدیعان لیگ باشد و اکنون در رده پانزدهم و در خطر سقوط قرار دارد. 
 
پیکانی‌ها کماکان برای بقاء در لیگ برتر کار سخت و دشواری دارند. 
 
اگر آن ها بتوانند استقلال خوزستان را شکست بدهند ملوان و راه آهن هم مقابل حریفانشان پیروز نشوند در لیگ برتر ماندنی خواهند شد و گرنه پیکان راهی پلی آف می‌شود، اما مساوی یا شکست باعث سقوط پیکان می‌شود. 
 
در آن سوی میدان، شاگردان ویسس برای اینکه در لیگ  برتر بمانند باید در این بازی برنده شوند و امیدوار باشند که راه آهن و ملوان مقابل حریفانشان پیروز نشوند تا آنها در لیگ برتر بمانند که احتمالش کم است. 
 
به هر حال این بازی آخرین شانس تیم صمد مرفاوی و تیم ویسی برای بقاء است. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: لیگ برتر ، فوتبال ، دربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار