نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین مبحثی که مورد توجه است این نکته می‌باشد که دولت برای پرداخت یارانه‌ها با کسری مواجه است و اعتقادی به پرداخت‌های اضافی ندارد.

کسری دولت در پرداخت یارانه تولید/ لزوم مدیریت صنایع ملیابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه دولت چه فضایی برای تولید به وجود آورد که از بار مشکلات اقتصادی کاسته شود؟ گفت: دولت باید تلاش کند تا آن دسته از صنایع و فعالیت‌هایی را که به خارج وابستگی ندارد مدیریت کند و به عناوینی از جمله سرمایه‌گذاری، کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و صنایع و تکنولوژی که به خارج وابسته نیست توجه بیشتری شود و این تقسیم بندی صنایع که قبلا توسط وزارت خانه زیرربط انجام شده بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی درخصوص اینکه هنوز هیچ یارانه‌ای در سال گذشته و امسال به بخش تولید پرداخت نشده، اظهار داشت: دولت حدود 40 هزار میلیارد یارانه را باید به تولید اختصاص دهد که حدود 10 یا 20 هزار میلیارد آن از جیب داده می‌شود. مطمئنا باید یارانه‌ای دریافت شود تا بتوان آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد. در حال حاضر دولت برای پرداخت‌ها براساس میزان درآمد عمل می‌کند که امیدوارم سیستم‌هایی را به کار گیرد تا براساس این سیاست‌ها امکان پرداخت داشته باشد و در واقع بتواند به حمایت از تولید کمک بسزایی داشته باشد.

ندیمی در ادامه گفت: اما در شرایط کنونی مهم‌ترین مبحثی که مورد توجه است این نکته می‌باشد که دولت برای پرداخت یارانه‌ها با کسری مواجه است و اعتقادی به پرداخت‌های اضافی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح موضوع انگیزه‌های سرمایه‌گذاری تولیدی در ایران گفت: افراد به دلایل متعددی اعم از امنیت اقتصادی، اجتماعی، نوسانات، ارز، ریال، امکان صادرات، فضای کسب و کار، بازار، قدرت خرید داخلی و خارجی، مبانی سرمایه‌گذاری در ایران را در نظر گرفته اند و هر کدام از این دلایل موجب ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران می‌شود و در حقیقت موضوع خاص سرمایه گذاری متناسب با امکانات است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر امنیت و حمایت به‌ طور جامع و سایر مباحث دیگر حوزه سرمایه گذاری و فضای کسب و کار رعایت نشود، بدیهی است سرمایه‌گذاران در آنجا سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار