نمایندگان حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در ضربه ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، مانع تصویب قانونی شدند که دست او را برای تسریع در دستیابی به توافق شراکت اقتصادی راهبردی در دو سوی اقیانوس آرام باز می گذارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ در حالی که نمایندگان جمهوری خواه سنا از تلاش اوباما برای دریافت اختیارات به منظور دستیابی به توافق های تجاری حمایت کردند، دموکرات ها با این استدلال با پیش نویس مطرح شده مخالفت کردند که در این پیش نویس، مجازاتی برای دخالت در بازار ارز در نظر گرفته نشده است و از کارگران آمریکایی که از جهانی سازی آسیب می بینند حمایت نمی شود.
در این پیش نویس به اوباما اجازه داده می شد توافق شراکت در دو سوی اقیانوس آرام و توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا را برای قبول یا رد به کنگره ارائه کند بدون آن که اعضای کنگره بتوانند در آن دخل و تصرف کنند. کاخ سفید می گوید به این مجوز نیاز دارد تا بتواند هرچه سریع تر مذاکرات با یازده کشور ذیربط در توافق شراکت دو سوی اقیانوس آرام را به پیش ببرد بدون آن که کنگره بتواند در چنین توافقی دخل و تصرف کند.
دموکرات ها زمانی دست از حمایت از این پیش نویس برداشتند که میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا با افزوده شدن سه پیش نویس دیگر درباره تجارت به پیش نویس مطرح شده مخالفت کردند. یکی از این پیش نویس ها به مقابله با مداخله در بازار ارز مربوط می شد که مانعی بزرگ در مقابل تجارت عادلانه تلقی می شود.
همه دموکرات ها به استثنای یک سناتور با این پیش نویس مخالفت کردند و این پیش نویس با 52 رای مخالف و 45 رای موافق به تصویب نرسید. برای تصویب این پیش نویس رای موافق شصت درصد اعضای مجلس سنا ضروری بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار