رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جمله امام خمینی درباره «خرمشهر»، گفت: دسته گل «خرمشهر» دسته گل شهدا بود.

سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره آزادسازی "خرمشهر" اظهار داشت: فرماندهان با یک ایمان ویژه "خرمشهر" را آزاد کردند.  
 
سردار کارگر ادامه داد: فرماندهان با توکل بر خدا و باور و ایمانی که داشتند، «ما می‌توانیم» را محقق کردند و پیش بینی فرماندهان نظامی کشورمان این بود که "خرمشهر" آزاد می‌شود.  
 


*** گل مناطق آزاد شده «خرمشهر» بود
 
وی گفت: در عملیات «بیت المقدس» بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد شد که گل آن «خرمشهر» بود.  
 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: فرماندهان قبل از عملیات پیش بینی‌های لازم را داشتند و می‌دانستند که عملیات «بیت المقدس» با توفیق همراه است و این از کمک‌های ویژه الهی بود.


 
 
دسته گل «خرمشهر» دسته گل شهدا بود/ فرماندهان ایرانی از تاریکی در عملیات بیت المقدس به خوبی استفاده کردند/ امکانات ما با ارتش عراق قابل مقایسه نبود



*** ابتکار دفاعی ویژگی فرماندهان دوران دفاع مقدس

 
سردار کارگر درباره استفاده از تاکتیک‌های جدید در رزم و اینکه رزم "ناهمگون" یا "همگون" چگونه در دکترین فرماندهان دفاع مقدس استفاده می‌شد، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که فرماندهان ما در مقابل امکانات و تجهیزات انبوه رژیم بعث داشتند، ابتکار بی‌نظیر شهدایی همچون «شهید صیاد»، «باقری» و «حسن بقایی» و سایر فرماندهان نقش آفرین در دفاع مقدس بود. 

وی با اشاره به اینکه جنگ فقط بر روی زمین نیست، یادآور شد: جنگ دوران دفاع مقدس جنگ ذهن‌ها و تفکر‌ها هم بود و ابتکارات هم در این زمینه نقش آفرینی می‌کرد.  
 
سردار کارگر عنوان داشت: در جنگ نیروهای مسلح و نیروهای مردمی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، اتحاد ویژه‌ای داشتند و نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود که از روز دهم اردیبهشت که شروع عملیات کلید خورد، تا "سوم خرداد" که فتح الفتوح انجام شد، نشان دهنده مقاومت و انسجام ملت ایران بود.  
 

*** امکانات ما با ارتش عراق قابل مقایسه نبود
 
وی گفت: امکانات ما با ارتش عراق قابل مقایسه نبود، اما تصمیمات به موقع فرماندهان و زمان نقطه حرکت و عملکرد نیرو‌ها در رزم بسیار مهم بود که در این زمینه کار مهمی انجام شد. 


*** یکی از ابتکارات ما در دفاع مقدس استفاده از تاریکی‌ها بود
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد: یکی از ابتکارات ما در دفاع مقدس استفاده از تاریکی‌ها بود که دشمن فکر نمی‌کرد نیروهای ما حمله کنند و ما باعث شدیم تا دشمن ما زمانی که حمله می‌کنیم، پیش بینی نکند و این یکی از نقاط قوت رزمندگان ما بود. 



دسته گل «خرمشهر» دسته گل شهدا بود/ فرماندهان ایرانی از تاریکی در عملیات بیت المقدس به خوبی استفاده کردند/ امکانات ما با ارتش عراق قابل مقایسه نبود


*** دسته گل خرمشهر دسته گل شهدا بود
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمله امام خمینی (ره) درباره آزادسازی «خرمشهر» بسیار ارزشمند بود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و دسته گل "خرمشهر" دسته گل شهدا بود. 


 
گفتگو از : محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار