مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت:طرح واکسیناسیون تب برفکی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ ماه آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه خواهد داشت.

مهدی رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،ازاجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در قم خبر داد و گفت: طرح مذکور از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ ماه آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه خواهد داشت.

وي در ادامه افزود: این طرح هر سال در مقاطع مختلف هر چهار ماه یکبار اجرا میشود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار کرد: در این طرح ۲۱ تیم دامپزشکی حضور خواهند داشت و ۸۰ هزار رأس دام واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص هزینه این طرح افزود :طرح با مشارکت بخش خصوصی صورت می گيرد و هزینه واکسیناسیون دام ها رایگان است و کنترل و نظارت این طرح نیز توسط اداره کل دامپزشکی استان صورت می گیرد.

رفیعی در ادامه با بيان اينكه در زمینه تب برفکی در استان مشکل خاصی نداریم خاطرنشان كرد: هدف این طرح پوشش صددرصد جمعیت گاو و گوساله است و این طرح بیشتر در جهت پیشگیری دام ها انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تصريح كرد: طرح واکسینه کردن دام ها در دو حالت است ،یک حالت دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی هستند که از واکسن وارداتی استفاده می شود و در این حالت فقط هزینه تزریق واکسن رایگان است و هزینه واکسن بعهده دامداران می باشد  و حالت دوم در بخش روستایی است که از واکسن های ایرانی استفاده می شود وکل هزینه رایگان است

گفتني است بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دام می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده های دامی محسوب مي شود. این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده های خام دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.