آل سعود فکر نکند با اجرای این حکم شیعیان می ترسند، بلکه در مقابل قوی تر و شجاع تر خواهند شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار نسبت به اجرای حکم اعدام شیخ آیت الله نمر هشدار دادند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر و تهدید به اجرای آن از سوی سعودی ها، خاطرنشان کردند: دولتمردان عربستان سعودی یا غافل هستند یا خودشان را به غفلت زده اند، چرا که اجرای این حکم عواقب بدی را برای خودشان دارد.

 وی با تاکید بر اینکه شیخ نمر درباره احقاق حقوق مردم صحبت کرده و هیچ جرمی مرتکب نشده است افزودند:ایشان فردی نترس و شجاع است، کدامیک از موازین اسلامی اجازه می دهد چنین آدمی را حکم اعدام برایش صادر کنند؟

این مرجع تقلید خطاب به مقامات سعودی خاطرنشان کردند: بدانید اگر این حکم اجرا شود آثار سویی برای شما خواهد داشت و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد.

ایشان  در درس خارج  خود امروز مطرح کردند :ایمان به خدا و منفعت رساندن به مؤمنان و برادران دینی بر اساس حدیث امام یازدهم شیعیان درجاتی دارد و به هر میزان درجه آن بالاتر باشد آثار آن در وجود انسان افزایش خواهد یافت.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: چنانچه این حکم اجرا شود بقیه شجاع تر خواهند شد، در زمان انقلاب ایران هر چه از انقلابیون شهید کردند مردم نه تنها صحنه را خالی نکردند بلکه پرشورتر شدند.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: امیدواریم سر عقل بیایند و چنین برنامه ای اجرا نشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.