پخش فیلم کشته شدن یک خرس قهوه‌ای با سنگ و چوب اگرچه بسیار ناراحت کننده است، اما می‌تواند هشدار جدی برای مسئولین محیط زیست کشور باشد که نظارت بیشتری بر روی گونه‌های در معرض خطر داشته باشند.

حیوانات بی گناه زیر ضربات چوب و سنگ جان می‌دهند/خرس‌ها بر مدار انقراض

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چند روزی است که فیلمی از لحظه کشته شدن یک خرس قهوه‌ای توسط برخی از افراد، در محیط زیست کشور در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. حیوان بی‌گناهی که زیر ضربات چوب و سنگ عده‌ای، شاید به قصد تفریح جان می‌دهد.


پخش این گونه فیلم‌ها اگرچه بسیار ناراحت کننده است، اما می‌تواند هشدار جدی باشد برای مسئولین محیط زیست کشور که نظارت بیشتری بر روی گونه‌های در معرض خطر داشته باشند.

از میان 8 گونه خرس در جهان دو گونه آن در ایران وجود دارد، خرس قهوه‌ای و خرس سیاه آسیایی که در پی تخریب زیستگاه آن‌ها در ایران، اتحادیه جهانی حفاظت آن‌ها را در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار داده است.


شورای عالی محیط زیست کشور نیز از سال 1378 خرس را در زمره حیوانات حمایت و حفاظت شده قرار داده است. اما ‌آیا به صرف قرار دادن یک حیوان در فهرست حمایت شده می‌تواند عاملی بر جلوگیری آن از خطر انقراض باشد.


در سال 93 کشته شدن 20 قلاده خرس قهوه‌ای در کشور هشداری بود برای محیط زیست که خرس هم به عاقبت گونه‌هایی مانند شیر ایرانی و ببر مازندران دچار شود.


وجود 2700 هزار محیط‌بان برای حفاظت از وسعت زیاد اراضی شده کشور بسیار کم بوده که عاملی برای جولان شکارچیان غیر مجاز است.


وقوع این دست از اتفاقات اگر از سوی مسئولین محیط زیست با مقابله جدی مبنی بر پیدا کردن عاملین حادثه و مجازات آن‌ها صورت نگیرد باید منتظر دیدن فیلم جدیدی با عنوان حیوان کشی باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا نماینده ها مجازات سنگینی برای این به ظاهر انسان ها تعیین نمیکنند چرا چرا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا این آشغالها را اعدام نمیکنند تا بقیه انسان نما ها درس بگیرند محیط زیست یک سرمایه ملی
آخرین اخبار