مدیر تامین و توزیع فرآورده شرکت ملی پخش گفت: ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در ٤٥ روز نخست امسال با ٦٠ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، روزانه ١٠ میلیون لیتر بوده است.

ارسال روزانه ١٠ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیر تامین و توزیع فرآورده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال، در مجموع ٢٥ میلیون لیتر نفت کوره و نفت گاز به نیروگاههای کشور ارسال و مصرف شده است.

حسین آقایان افزود: از ١٠ میلیون سوخت مایع ارسالی به نیروگاههای کشور در ٤٥ روز نخست امسال، سه میلیون لیتر نفت کوره و هفت میلیون لیتر نیز  نفت گاز بوده است.

حسین آقایان با بیان این که پیش بینی می شود در ماههای آینده نیز این کاهش مصرف سوخت مایع، در نیروگاههای کشور وجود داشته باشد، افزود: این کاهش شدت مصرف  در فصول گرم و سرد سال متفاوت است.

وی با بیان این که تولید گازطبیعی افزون بر افزایش سهم ایران از منابع مشترک گاز طبیعی،موجب جایگزینی آن با سوخت مایع و کاهش مصرف آن (سوخت مایع) می شود، تصریح کرد: این جایگزینی منجر می شود تا صادرات فراورده های مایع در کشور افزایش یابد.

به گفته آقایان، ورود ارز به کشور از محل صادرات سوخت مایع سه برابر بیشتر از صادرات گاز طبیعی خواهد بود.

ضرورت بازاریابی برای نفت گاز و نفت کوره

مدیرتامین و توزیع فرآورده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: با ایجاد مازاد نفت کوره و نفت گاز در کشور بازاریابی برای این فرآورده ها بیش از گذشته ضرورری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: البته اولویت بر این است که با توسعه و نوسازی پالایشگاههای کشور تولید نفت کوره کاهش یافته و یا نفت گاز و نفت کوره با مقدار گوگرد پایین تولید شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار