یکی از مخترعین جوان کشور می‌گوید: باید به فرزندانمان از سنین 4 سالگی روش بیان ایده را بیاموزیم تا به مرور خلاقیتشان بالا برود و حتی جرات بیان ایده خود را داشته باشند.

محمد عباس زاده یک مخترع جوان کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان بیان می‌کند: یکی از مواردی که امروزه باعث شده است تحریم‌ها برای کشور بی‌معنی و بی اثر باشد وجود مخترعین و سازندگان و تولید کنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفتهایی علمی که امروز در جهان رخ می‌دهد، خلاقیت، اختراع و تولید حرف اول را برای پیشبرد اهداف و هم پای دنیا پیش رفتن دارد.

محمد عباس زاده با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه پویا فقط کافی است خلاقیت داشته باشیم، گفت:خلاقیت می‌تواند مخترع بودن را به همراه داشته باشد به شرطی که هدایت شود و به مرحله ایده و تولید برسد و در نهایت اختراع را داشته باشد.

ایده یابی و ایده گرایی بصورت کاملا عملی، باید به کودکان و نوجوان آموزش داده شود

این مخترع کشور بیان می کند: در جامعه ما نیز افراد زیادی هستند که قابلیت مخترع شدن را دارند ولی بدلیل عدم هدایت صحیح و نبود آموزش و راهنمایی در این زمینه غالبا از ایده‌های خود صرف نظر می‌کنند و شاید تا آخر عمر با هر بار شنیدن نام فردی مخترع در اخبار و .... به یاد شکست در ایده خود می‌افتد و اعتماد به نفس خود را از لحاظ پیشرفت علمی و خلاقیت کاری بیشتر از دست می‌دهد .

محمد عباس زاده بیان داشت: افرادی که حتی تنها یکبار موفق به عملی کردن ایده‌های خود می‌شوند دارای اعتماد به نفس و ارزش بالای فکری در درون خود می‌شوند و انجام دیگر سیر موفقیت برای آنها مشکل نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایده یابی و ایده گرایی بصورت کاملا عملی، باید به کودکان و نوجوان آموزش داده شود، می‌گوید: باید به فرزندانمان از سنین 4 سالگی روش بیان ایده را بیاموزیم تا به مرور خلاقیتشان بالا برود و حتی جرات بیان ایده خود را داشته باشند و اعتماد به نفس کافی را برای بیان ایده و نظرات داشته باشند.

دوره آموزشی "مخترعین فردا" در فرهنگسرای عرفان

رییس فرهنگسرای عرفان بیان کرد: در همین راستا این مرکز در خرداد ماه اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی ایده و خلاقیت ویژه کودکان و نوجوانان می‌کند.

"حق شناس" افزود: پردازش ایده‌های افراد، آشنایی با اختراعات و نحوه اختراع و ارزیابی اقدامات، تمرینات تسلط بر موضوع مورد تحقیق موضوع، نتیجه گیری و ارزیابی ایده‌ها از مواردی است که در این دوره آموزشی با عنوان "مخترعین فردا" توسط استاد محمد عباس زاده مخترع جوان کشور آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در پایان دوره افراد دوره دیده دارای اعتماد به نفس و هدایت فکری هستند و بصورت آگاهانه و بدون ترس به کشف ایده‌ها و پرورش و پردازش ایده‌ها می‌پردازند.  

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ایده ، اموزش ، کودکان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.