رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، حمل مواد مخدر توسط گوسفندان رها شده در مرز شرقی را روشی جدید برای قاچاقچیان عنوان کرد.

گوسفندان رها شده در مرز حامل مواد مخدر/ کاهش تشدید مجازات، امنیت را به خطر می‌اندازدبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که امروز در ستاد ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به روش‌های حمل مواد مخدر اظهار کرد: انسان‌های متخلف و مجرم منتظر کوچکترین فرصت هستند تا به طریقی به جرم و خواسته‌های خود برسند.

وی با بیان اینکه بلعیدن یکی از روش‌های انتقال مواد است، گفت: در بسیاری از ورود‌های زندان‌ها، دستگاه، امکانات و ابزارهایی برای تشخیص وجود دارد که البته سازمان زندان‌ها متولی این موضوع است.

مویدی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها،منتظر مساعدت برای تجهیز هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما صرفا احساس می‌کنیم که مواد مخدر به صورت علنی از مرزها وارد می‌شود اما خوشبختانه اقدامات نظام در این جهت تاثیرات زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه صدها شیوه قاچاق مواد مخدر کشف شده است، گفت: متاسفانه قاچاقچیان هر روز یک مسیر جدید برای قاچاق انتخاب می‌کنند، به طور مثال در مرز شرقی کشور، گوسفندان حامل مواد مخدر رها شده بودند و پس از شناسایی در جدار مرز توسط مرزبانان و بررسی‌های انجام شده، این مواد کشف شد.

مویدی افزود: قاچاقچیان سعی می‌کنند به اهداف خود برسند و ما نیز به عنوان پلیس هر روز در حال مطالعه و بررسی هستیم، لذا اگر مرزها را نیز مسدود کنیم، بازهم به لحاظ تعامل روزمره که با سایر کشورها داریم، آسیب پذیری در بحث مواد مخدر باقی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از تشدید مجازات به عنوان یکی از خواسته‌های پلیس سخن گفت و تصریح کرد: متاسفانه در آینده شاهد کاهش این تشدید‌ها و مشکلاتی که به دنبال آن بوجود می‌آید که اگر این موضوع شکل بگیرد، امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.

مویدی تصریح کرد: از این رو از دست اندر کاران به ویژه قوه قضاییه می‌خواهیم تا با تشدید مجازات، امنیت و سلامت جامعه را تامین کند.

وی در پایان گفت: به عنوان کسی که در بطن ماموریت مبارزه با مواد مخدر مسئولیت داریم، به کسانی که در این زمینه فعال هستند، هشدار می‌دهیم و از قانون گذاران استدعا داریم در این خصوص دقت، و توجه کرده و نگرانی‌‌های مردم را مد نظر قرار دهند، چرا که در صورت عدم تشدید قوانین و مجازات، قطعا هزینه گزافی در آینده پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
این قاچاق را باید به بهترین شکل ممکن به سمت آمریکا و اروپا ترانزیت کنیم و جبران خسارت های تحریمهای اقتصادی آنها را بنماییم.مگر خون جوانان ما باید فدای آنها بشود؟
آخرین اخبار