مانی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

عجله دموکرات‌ها برای توافق، عرض‌اندام سیاسی است/ هر آن امکان رخدادی غیرمنتظره وجود دارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دلیل عجله دموکرات‌ها کسب افتخار این توافق به نام خودشان بوده که توانستیم با کمترین هزینه و به دور از روش‌های خشونت‌بار ایران را پای میز مذاکره بکشانیم.

"محمدرضا مانی‌فر" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با عجله 150 دموکرات در روند توافق هسته‌ای ایران اظهار داشت: دموکرات‌ها بر این باورند که مذاکره بهترین، سریع‌ترین و ارزانترین راه برای دستیابی به منافع آمریکا و حتی رسوخ به داخل فضای ایران در درازمدت است.آنچه که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بیان می‌کنند هر دو یک آبشخور داشته و هر دو سعی بر مهار و کنترل ایران اسلامی را دارند.

وی افزود:دلیل عجله دموکرات‌ها کسب افتخار این توافق به نام خودشان بوده که توانستیم با کمترین هزینه و به دور از روش‌های خشونت‌بار ایران را پای میز مذاکره بکشانیم.به عبارتی دموکرات‌ها می‌خواهند در سیاست آمریکا عرض اندام کنند 

این کارشناس سیاست آمریکا درباره موضع غرب در توافق هسته‌ای گفت: غرب تابع اصول آمریکا بوده ولی در عین حال سیاست خارجی خود را نیز پیگیر است و به نظر می‌رسد،کشورهایی که رابطه تجاری بیشتری با ایران دارندخواهان رفع تحریم‌ها هستند.

مانی‌فر درباره فضای داخلی و خارجی کشورمان هم گفت: فضای خارجی به شدت لغزنده و پرتنش بوده و هر آن امکان رخدادی غیرمنتظره وجود دارد و از طرفی فضای داخلی کشور ما نیز به دلیل انتخابات آتی مجلس و صف‌آرایی‌های سیاسی،بر نگاه دموکرات‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

وی در مورد واکنش‌های مجلس و سیاست‌گذاران داخل ایران خاطر نشان کرد: بعضی‌ها معتقدند این واکنشها فقط موضعی در برابر کنگره محسوب می‌شود. البته در زمان شروع مذاکرات، وعده‌ها و انتظارهایی از سوی هواداران و رسانه‌های متمایل به دولت ایجاد شد و به اعتقاد برخی منتقدین، برآورده نشدن برخی از این انتظارات موجب دلسردی و دلواپسی نسبی از نتیجه مذاکرات شده است که احتمالاً چنین حالتی بر رفتار طرف ایرانی در مذاکرات تأثیر گذاشته و گروه‌ها و جناح‌هایی که با این مذاکرات میانه خوبی ندارند، بیش از گذشته فعال میدان باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار