مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از امضای دو تفاهم نامه همکاری با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و اداره صنایع دستی سلیمانیه امضا خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سیدجمیل احمدی در رابطه با سفری که با هیئت کردستانی به سلیمانیه انجام شد، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور و به طبع آن در استان، دیپلماسی مهارت است. 

وی افزود: با توجه به اینکه دبیرخانه میز عراق و کویت به استان کردستان واگذار شده است، کردستان مسئول پیگیری دیپلماسی مهارت در این کشورهاست. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان بیان کرد: با توجه به این سیاست و با هدف ارائه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهارت آموزی و همچنین بهره‌گیری از توان و ظرفیت کشورهای دیگر، دو تفاهم نامه همکاری میان فنی و حرفه‌ای کردستان و استان سلیمانیه عراق منعقد شد. 

احمدی گفت: تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق با هدف آموزش مربیان و همکاری در تجهیز کارگاه‌های آموزشی، یکی از تفاهم نامه‌های منعقد شده می‌باشد.
 
 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به مفاد تفاهم نامه، بیان کرد: همکاری در تهیه منابع آموزشی، همکاری در برگزاری آزمون و مسابقات مهارت و همچنین مشاوره در ایجاد ساختار مهارتی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات از جمله مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه است. 

وی انعقاد تفاهم نامه با اداره صنایع دستی سلیمانیه را دیگر تفاهم نامه منعقد شده ذکر کرد که در سفر به سلیمانیه امضا شد. 

احمدی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی، برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیان، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، اعزام مربیان به اقلیم کردستان و همچنین اعزام مربی از سلیمانیه به کردستان جهت آموزش و توانمندی آنان در بخش‌های مختلف مورد نیاز از جمله مفاد این تفاهم نامه است. 

وی در پایان گفت: همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای ارتقای آموزش‌های مهارتی و زمینه سازی برای توسعه صادرات محصولات صنعتی ایران در اقلیم کردستان عراق و آشنایی و ارتباط بیشتر در این حوزه از جمله دستاوردهای این تفاهم نامه‌ها برای کشور و به طبع آن استان کردستان است. 

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.