امام جمعه تبریز گفت: مردم ایران و به خصوص آذربایجان همواره در کمک به مظلومان و آسیب دیدگان پیشگام بوده اند و امروز نیز کمک رسانی به مردم مظلوم یمن وظیفه مردم ایران است.

کمک رسانی به مردم مظلوم یمن وظیفه مردم ایران استبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دیدار فعالان هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخچه پیدایش صلیب سرخ و هلال احمر در جهان گفت: غربیان مدعی هستند که آنان پایه گذار حقوق بشر هستند و این در حالی است که روحیه بشر دوستانه به معنای واقعی آن در اسلام وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اسلام جنگ در ماه های حرام را ممنوع کرده و این در حالی است که عربستان مدعی سردمداری اسلام ، خود حرمت ماه رجب را ناشمرده گرفته است.

امام جمعه تبریز در ادامه به استقامت مردم يمن اشاره كرد و گفت: مردم یمن در برابر این استقامت صدمه بسیاری می بینند و عربستان بدون هیچ توجیهی وحشیانه به کشور یمن حمله می کند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: سعودی ها به هیچ موفقیتی دست نیافته اند و از حمله خود پشیمان بوده و در بن بست قرار گرفته اند و انتظار آنان در همراهی کشورهای دیگر برآورده نشده است.

امام جمعه تبريز در ادامه افزود: مردم مسلمان ایران و به خصوص آذربایجان که همواره حامی مظلومان هستند باید در عمل به این آسیب دیده ها کمک کنند.

نوری مدیر کل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به کشتار وحشیانه مردم مظلوم یمن گفت: امروز مردم یمن در مقابل چشمان مدعیان حقوق بشر مظلومانه شهید می شوند و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر این کشتار را تائید می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی یادآور شد: جرم مردم این کشور مسلمان بودن و شیعه بودن آنان است که در بدترین شرایط مورد تهاجم قرار می گیرند و کشته و زخمی می شوند.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.