باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

حاشیه‌های حضور رئیس دستگاه قضا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

امروز در هفتمین روز از برپایی نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، مصلی امام خمینی(ره) پذیرای رئیس دستگاه قضا بود.

حاشیه‌های حضور رئیس دستگاه قضا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگارانٰ، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درحالی به اواسط برگزاری خود رسیده که در این چند روز با استقبال و بازدید مقام‎های کشوری و لشکری همراه بوده است. امروز در هفتمین روز از برپایی نمایشگاه، مصلی امام خمینی(ره) پذیرای رئیس دستگاه قضا بود آنچه می‎خوانید گزیده‌ای از حواشی حضور رئیس دستگاه قضا در نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران است.

** قرار بود برای همراه شدن با آیت الله آملی لاریجانی خبرنگاران راس ساعت 9 در  حوزه ریاست حاضر شوند؛ اما حرکت به سوی نمایشگاه با یک ساعت تاخیر انجام شد.

** آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در نمایشگاه از غرفه‌های کتاب بازدید کردند.

** پیش از ورود رئیس دستگاه قضا به نمایشگاه خبرنگاران مدتی را پشت درهای بسته ماندند.

** با حضور آیت‎الله لاریجانی به نمایشگاه ازدحام جمعیت به قدری افزایش یافت که خبرنگاران نمی‌توانستد به راحتی به مخابره خبر بپردازند.

** علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس قوه قضائیه را در این بازدید مشایعت می‎کرد.

** رئیس دستگاه قضا ابتدا به سراغ موسسه مصباح‌الهدی رفتند و با تهیه مجموعه کتاب‌های «سلوک عاشورایی» و «نور مبین» و همچنین خرید کتاب در «هوای دوست» نوشته آیت‌الله ری‌شهری خرید خود را از نمایشگاه کتاب آغاز کردند.

** ایشان سپس در مسیر نمایشگاه وارد غرفه موسسه فرهنگی دارالحدیث شدند و در مورد دانشنامه امام مهدی(عج) از مدیر غرفه توضیح خواستند و بعد کتاب سلسله متون و مطالعات فلسفی و همچنین سنجش و اکتشاف و کتاب الشوارق و لوایح‌الاسرار فی شرح مطلع‌الانوار را خریداری کردند.

** بازدید از موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی هم بخشی از بازدیدهای رئیس قوه قضائیه در نمایشگاه کتاب بود.

** همچنین آیت‌الله آملی لاریجانی با حضور در غرفه انتشارات مجلس شورای اسلامی کتاب مشروح مذاکرات مجلس با شورای ملی و شرح تقویم ایمان را خریداری کرده و کتاب‌های دستور و شفاء‌‌القلوب را تورق کردند.

** غرفه سروش مقصد بعدی رئیس دستگاه قضا بود و در این غرفه ۹ جلد کامل «شاهنامه فردوسی» و در غرفه پیامبر رحمت کتاب «سلیمان‌ابن قیس هلالی» را خریداری کردند.

** رئیس دستگاه قضا سپس با حضور در غرفه دیگر نمایشگاه مجموعه کتاب‌های «خطابه ارسطو»، «کلیات شمس» و »مثنوی معنوی» را همراه با رساله فلسفی و منطقی انتخاب کرد که مسئول غرفه  کتاب‌ها را هدیه کرد.

** رئیس دستگاه قضا در غرفه انتشارات دلیل ما، کتاب «قواعد فقیه» و «مقباس الهدایه: را در ۷ جلد تهیه کردند.

** بعد از بازدید بخش نشریات داخلی نمایشگاه کتاب، رئیس قوه قضاییه از بخش ناشران خارجی بازدید کردند و با حضور در غرفه دارالولاء از کشور لبنان، قصد خرید کتاب «تاریخ لبنان و فهرست التراث» را داشتند که مسئول غرفه آن کتاب را به ایشان هدیه کرد.

** بعد در نشر احسان، کتاب الأصل امام "محمد شیبانی" و در غرفه دیگر، شرح کبیر مقولات و رساله فلسفه و انسان و موزه و همچنین کتاب الثقافه المقاومه و تعظیه الاسلام و خیانه المثقفین و همچنین چند کتاب دیگر را برای مطالعه خریداری کردند.

** رئیس دستگاه قضا کتاب ترجمه جدولی قرآن و کتابی در مورد بعث و تکفیر را از غرفه پاکستان هدیه گرفتند و کتاب اسرار البلاغه و شرح المفصل و تحدید الآثار و همچنین کتاب غریب الحدیث و حکیم الترمدی را خریداری کردند که هر کدام از این کتاب‌ها در چندین جلد است.

** کتاب‎های تهیه شده در این دیدار توسط یکی از ماموران در داخل سبد خریدی حمل می‌شد.

** شایان ذکر استٰ بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه کتاب ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه به پایان رسید.

گزارش از نفیسه عبدالهی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار