آذین در صحن علنی مجلس؛

اتباع بیگانه فرصت‌های شغلی در کشور را مسدود کرده‌اند/ حضور 700هزار اتباع بیگانه در تهران

حسین آذین در پاسخ به اظهارات وزیر کشور مبنی بر ساماندهی حضور اتباع بیگانه در کشور گفت:‌ اتباع بیگانه فرصت‌های شغلی در کشور را مسدود کرده‌اند که این امر نیازمند برنامه ریزی ساماندهی وزارت کشور است.

اتباع بیگانه فرصت‌های شغلی در کشور را مسدود کرده‌اند/ حضور 700هزار اتباع بیگانه در تهرانبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسین آذین نماینده مردم ملارد و رفسنجان در پاسخ به بخش اول سوال وزیر کشور در صحن علنی مجلس مبنی بر ساماندهی حضور اتباع بیگانه در کشور گفت: ساماندهی اتباع افغانه یک سال پیش مطرح شد و تا به حال از سوی وزارت کشور اقداماتی عملی در این رابطه مشاهده نشده است. 

وی افزود: اتباع افغانه در حال حاضر نه تنها به گفته وزیر کشور در کرمان نیستند بلکه اتباع افغانه در حال حا ضر در استان‌های دیگری چون، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، اصفهان و تهران حضور دارند که تنها در تهران جمعیت آن‌ها به 700هزار نفر می‌رسد این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در سه دهه اخیر شاهد ورود اتباع بیگانه در کشور بودیم بیان داشت: بدون شک نگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ورود اتباعی که از کشورهای دیگر آواره شده‌اند و به ایران پناه آورده‌اند نگاه رحمانی و اسلامی است ولی باید در نظر داشته باشیم که این مسئله باید به خوبی مدیریت شود. 

آذین با بیان اینکه نباید فراموش کرد که ایران هدف شیطنت های بیگانگانه است تصریح کرد: باید در ورود و خروج اتباع بیگانه دقت بیشتری صورت بگیرد و برنامه‌ای مناسب در این خصوص تدوین شود تا از این طریق ورود اتباع بیگانه فرصتی برای کشور باشد. 
آذین در ادامه تصریح کرد:‌ما در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که برنامه منسجمی در رابطه با ورود اتباع بیگانه در کشور وجود نداشته که این مسئله باعث شده تا شاهد شروع تخلفات و برخی مفاسد از سوی این اتباع باشیم. 
وی ادامه داد: نه تنها ورود اتباع بیگانه در کشور به فرصت تبدیل نشده که این اتباع در مواردی هم می‌توانند تهدیدی برای کشور محسوب شوند. 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:‌در حال حاضر اتباع بیگانه میلیارد‌ها ریال هزینه های غذایی را در قوه قضاییه تحمیل کرده و هزینه‌هایی درمانی و واکسیناسیون احتمالی بیماری‌ خطرناک آن‌ها مورد توجه است. 

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه 20درصد کودکان خیابانی از اتباع هستند و از یارانه‌های بهداشتی، حمل و نقل و سوخت استفاده می‌کنند اظهار داشت: باید چالش‌های مدنظر مدیریت شود و این وظیفه تنها در عهده وزارت کشور است. 

اذین در ادامه با اشاره به موضوع ازدواج اتباع در ایران گفت: شاهد این بوده‌ایم که ازدواج اتباع بیگانه پس از مدتی منجر به رهایی فرزندان آن‌ها در جامعه شده است که این امر باید ساماندهی شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه ورود اتباع باعث بر هم خوردن بازار کار ایران شده است گفت: اتباع بیگانه به مانند افغانه در حال حاضر هیچ گونه مالیاتی را در بازار کشور پرداخت نمی‌کنند که این مسئله قابل قبول نیست. 

آذین ادامه داد: ما به هیچ وجه به دنبال اختلال تردد اتباعی که مجوز قانونی دارند نیستیم و بحثمان تنها در رابطه با اتباعی است که مجوزهای قانونی را برای ورود به کشور  کسب نمی‌کنند که باید این مسئله بدون در نظر گرفتن طرح‌های ضربتی، ریشه‌ای حل شود. 
  
 این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اشتغال اتباع بیگانه در ایران فرصت‌های شغلی در کشور را مسدود کرده است تصریح  کرد: در هر حال حاضر 3.5درصد از اتباع بیگانه از ضعف برخوردهای قانونی ایران استفاده کرده و باعث اختلال در فرصت‌های شغلی کشور شده‌اند. 
وی در ادامه گفت:‌ از وزیر کشور می‌خواهیم قانون ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را که عملیاتی نمی‌شود اجرایی کند که این مسئله از جمله ضروریات است و الزامات آن در جامعه احساس می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، اصل90 ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار