تهیه کننده سینما گفت: توزیع کم کتاب باعث شده مخاطبان از طریق اینترنت رفع نیاز کنند که این موضوع باعث خدشه دار شدن حقوق مولفین می‌شود.

غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت و مشکل سینمایی نشر در ایران و برآورده شدن نیاز مخاطبان گفت: مشکل نشر چیزی نیست که سینما از آن جدا باشد، کتاب در بخش سینما همان مشکلی را دارد که در بخش تئاتر و دیگر بخش‌ها شاهدش هستیم.

وی افزود: اصولا ما با بخش نشر مشکل داریم و این مشکل شامل همه بخش‌های تخصصی نیز می‌شود که با پایین آمدن چشمگیر تیراژ کتاب‌ها، تعطیل شدن برخی از انتشارات و... به مشکلات پی خواهیم برد.

این تهیه کننده ادامه داد: مشکل یک کلان و اساسی که در بخش کتاب پیش آمده و کسی جوابگوی آن نیست و انگار کسی هم قصد حل این مشکلات را ندارد. بزرگترین مشکل در نشر ، توزیع کم انتشاراتی‌هاست به طوری که اساسا کتاب ارائه نمی‌شود.

موسوی ادامه داد: خریداران کتاب و به خصوص کتاب‌های سینمایی با ضعف در حوزه نشر و گران شدن کتاب‌ها به سوی رفع نیاز از طریق اینترنت می‌روند که این باعث خدشه دار شدن حقوق مولفین می‌شود.
وی در خصومص رفتنش به نمایشگاه  کتاب اظهار داشت: چون خانواده‌ ما جزء کتاب خوان‌های حرفه‌ای بودند من را از بچگی به کتاب خوانی عادت دادند؛ طوری که تا شب‌ها مطالعه نکنم خوابم نمی‌برد.

وی در خصوص آخرین کتابی که مطالعه  کرده بیان کرد: کتاب‌ فریدون جیرانی که متشکل از گفتگو با دوبلوری به نام آقای "زندی" است  به تازگی منتشر شده آخرین کتابی است که مطالعه کردم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار