عرصه‌های آموزش بالینی در نظام سلامت، فارغ التحصیلان را توانمند می‌سازد تا در زمان کافی مشکلی برای درمان نداشته باشند.

سیم فروش متخصص کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: امروزه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا از توانمندی محققان ایرانی یاد می‌کنند و اولین فارغ التحصیل در هاروارد، ایرانی است.  
 
وی گفت: همانطور که امروز دنیا در حال تحول است، بیماری‌ها نیز متحول می‌شوند و بیماری‌های نوپدید به جهان پزشکی معرفی می‌شود و در این راستا آموزش دنیای پزشکی نیز نیازمند تحول است.  
 
وی در خصوص سیستم اصلاح که در برخی مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: حضور آموزش در دانشجویان، تقویت عرصه‌های بالینی و از همه مهم‌تر ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زمینه ساز تقویت آموزش دانشجویان پزشکی است.  
 
سیم فروش افزود: اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش پزشکی و بالینی را جدی بگیرند، نقطه عطف دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت نسبت به دانشگاه‌های وزارت علوم است و با این مهم می‌بینیم که مهندس وزارت علوم بعد از تحصیل شاید در دنیای کار موفق نباشد، اما فارغ التحصیلان پزشکی در دنیای کار موفق هستند.  
 
وی گفت: در زمینه اصلاحات نباید از دستاوردهای اصلی دور شویم، بلکه باید در عرصه‌های جهانی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و پیشرفت ما مرهون دانشگاه‌های بدون دیوار است.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار