رئیس جمعیت هلال اهمر گفت: مهمترین تفاوت رسانه‌ها با سایرین، اخلاق مداری است.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، سید امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال اهمر در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هلال و رسانه با اشاره به سرعت زیاد پیشرفت در جهان اظهار کرد: متاسفانه به همان میزان که سرعت پیشرفت زیاد شده، بشر در اخلاق، پیشرفت نکرده است.

وی با بیان اینکه بشر به هدایت نیازمند است، افزود: چطور می‌شود در قرن 21 صد‌ها انسان در مقابل دیدگان ما با همان تکنولوژی‌ها کشته شوند و یا در یک کشور بیست میلیونی بیمارستان‌ها، دبستان‌ها، منابع و خانه‌ها بمباران شود و کسی چیزی نگوید و گویی در یمن اتفاقی نیفتاده است.

ضیایی تاکید کرد: از این رو بشر کار زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب اخلاق دارد چنانچه ظهور دین در اخلاق فردی انسان است. 


رئیس جمعیت هلال  احمر ادامه داد: پیامبر ما پیامبر صلح ، مهربانی و اخلاق است و ما را به این رفتار دعوت می‌کند، از این رو رسانه‌ هم اخلاق را باید رعایت کند چرا که تفاوت رسانه و دیگران همین بحث اخلاق‌مداری است . 


وی تصریح کرد: اگر رسانه این اصول را رعایت کند در مسیر درست حرکت کرده است اما اگر فقط به گیشه و میزان توجه دیگران توجه کند با بحث اخلاق مداری متفاوت است. 


ضیایی با بیان اینکه رسانه نقش بسیار مهمی در جامعه دارد گفت: در حقیقت رسانه‌ها ستون چهارم مردم سالاری هستند و از اصول حکم‌رانی خوب این است که به آنان فرصت‌های کافی داده شود. 


رئیس جمعیت هلال  احمر با اشاره به اینکه عضو این سازمان یک نهضت جهانی است که  189 کشور عضو آن هستند  بیان کرد: کارهای زیادی تا کنون صورت گرفته اما جعیت هلال احمر کمتر توانسته خود را نشان دهد این در حالی است که مردم باید بدانند، این سازمان چه ظرفیتی دارد لذا، رسانه‌ای که در این حوزه کار می‌کند باید دانش و فناوری مربوطه را فرا گیرد چرا که از این طریق می‌تواند در معرفی جمعیت بسیار کمک کند. 


وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در این حوزه تنگاتنگ کار انجام دهد و ضمن آموزش دادن آموزش های لازم را نیز بگیرد چرا که یکی از کارهای بزرگ آموزش همگانی و مردمی است که خود رسانه‌ها در این زمینه تکلیف دارند، از این رو جشنواره هلال و رسانه نیز با هدف هم‌افزایی ، همدلی و نشان دادن اهداف جمعیت هلال احمر شکل گرفته است.  


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار