وزارت ورزش و جوانان بعد ازماه‌ها بررسی مقرر شد که پیش نویس اساسنامه‌ را به فدراسیون ها منتقل کند و در صورت تایید فدراسیون‌ها این پیش نویس‌ به اساسنامه‌ جدید و مشترک‌ فدراسیون‌های‌ورزشی تبدیل شود.

تغییرات مفید اساسنامه یا تهدیدات تعلیق در آیندهبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در حالی که فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک با همین حضور یک نماینده وزارت ورزش و جوانان در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ مخالف هستند، وزارت ورزش قصد دارد با پر رنگ‌تر کردن نقش خود در مجامع انتخاباتی در تصمیمات دخالت بیشتری داشته باشد.

دخالتی که حتی فدراسیون ورزشی داخلی هم نسبت به آن واکنش دادن و تصویب این طرح را ناخوشایند و تهدید آمیز و دخالت مستقیم دولت‌ در امور ورزشی داشتند.

علیرضا دبیر نایب رئیس کمیته ملی المپیک در این خصوص معتقد است: اولین مراجعی که با تصویب این طرح به ورزش ایران هجوم می‌ آورند و ورزش ایران رو به آستانه تعلیق می‌کشانند فدراسیون‌های جهانی هستند و این یعنی تاثیر مستقیم بر روند اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف و ناآمادگی در تدارکات و برنامه ریزی تیم‌های المپیکی. همین چالش، در آستانه المپیک 2016 ریو می‌تواند سمی برای ورزش ایران باشد، اما تجربه نشان داد که در سال‌های گذشته هم وقتی در فدراسیون‌های ورزشی ردپایی از دخالت دولت و دولتی‌ها مشخص شد فدراسیون‌هایی نظیر قایقرانی و تیر و کمان تعلیق شدند و ماه‌ها طول کشید تا به روند عادی خود باز گردند اما موضوع مهم این است که آیا وزارت ورزش وجوانان قصد دارد وظیفه اصلی‌اش که رشد و توسعه ورزش است عمل کند، یا اینکه این وزارتخانه می‌خواهد با دست خودش فدراسیون‌های ورزشی زیر نظرش را به بیراهه ببرد؟

 اما گفتنی است: در حال حاضر و بعد از واکنش فدراسیون‌ها به تصویب این اساسنامه وزارت ورزش و جوانان کمی از موضع خود کوتاه آمده و به نظر می رسد که فعلا قصد تصویب چنین اساسنامه‌ای ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، ورزشی ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار