پس از پژو و رنو، خودروسازان کشور این بار به سراغ "سیتروئن" رفته اند تا مقدمات حضور این خودروساز فرانسوی را در "جاده مخصوص" فراهم کنند، خودروسازی که یکی از زیرمجموعه های گروه PSA (جوئینت ونچر پژو و سیتروئن) محسوب می شود.

سیتروئن در راه ایران
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ آن‌طور که منابع آگاه می گویند، مسئولان ارشد سایپا چندی پیش به فرانسه رفته و با مقامات سیتروئن مذاکره کرده‌اند.

 هنوز جزئیاتی در مورد مذاکرات سایپا و سیتروئن منتشر نشده و مشخص نیست دو طرف به دنبال چه نوع شراکتی با یکدیگر هستند، اما به گفته منابع آگاه، سایپایی‌ها مسوولان سیتروئن را برای حضور در ایران و همکاری مشترک، ترغیب کرده‌اند.

 سیتروئن و سایپا البته پیش از این، مراوداتی با یکدیگر داشته‌اند، چه آنکه سایپا برخی محصولات این خودروساز فرانسوی را وارد کرده و می‌فروخت. از جمله این محصولات می‌توان به مدل "سیتروئن 5 " اشاره کرد، که همین حالا هم می توان آن را در جاده‌ها و خیابان‌های کشور به چشم دید.

سایپایی‌ها چند سال پیش نیز قرار بود با سیتروئن اقداماتی مشترک (خارج از حوزه واردات)  انجام دهند و حتی محصولاتی مانند C4 و C2 را نیز برای تولید و عرضه در بازار ایران در نظر گرفتند، اما در نهایت به مانع تحریم‌ها خوردند. 

هرچند مشخص نیست سایپا و سیتروئن قصد شراکت در چه قالبی را دارند، اما از آنجاکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی گوشزد کرده که در قراردادهای خارجی خود به دنبال سرمایه گذاری مشترک و ساخت داخل و همچنین صادرات باشند، بنابراین همکاری احتمالی این دو شرکت نیز باید در همین قالب شکل بگیرد. البته به‌نظر می‌رسد حضور سیتروئن در ایران بستگی مستقیم به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 و لغو تحریم‌ها دارد و بنابراین برای شراکت احتمالی سایپا و سیتروئن باید تا تابستان امسال صبر کرد.        

گزارش: حمیدرضا بهداد 

انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، خودرو ، رنو ، فروش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
شرکت سیتروئن وجود ندارد شرکت psa شرکتی است که هم پژو تولید میکند و هم سیتروئن یعنی سیتروئن همان پژو هست بهتر نیست تمام تخم مرغها رو تو یه سبد نزاریم
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۵:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
تا كي ميخواهيد دوباره و دوباره امتحان كنيد خود فرانسه و شركتهاي اتومبيل سازي آنها در دوران تحريم جز اولين ها بودند كه به ما قطعه ندادند تازه ماشينهاي فرانسه اي جالب نيستند وعملكرده درستي مخصوصا" در هواي گرم ندارند چرا با ژاپن يا كره معامله نميكنيد ؟كيفيت وامكانات آنها بهتر و به آب وهواي ما بهتر ميخورد.حال كه خودرو در ايران انحصاري است و70ميليون تابع 100 هزار كاركنان اين صنعت شده اند حداقل يك نظر سنجي راجب معامله با ديگر كشورها داشته باشيد بعد اقدام كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۱:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
ببخشید اون وقت به پای پراید میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
...
Iran (Islamic Republic of)
بی ماشین
۱۰:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
قیمت مبارکش چند؟؟؟؟؟!!!!!!!
L.90 هم اول گفتن جایگزین پیکان کنیم یعنی زیر 10 میلیون
الآن چنده 35 میلیون؟ 40 میلیون؟ بلکی هم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
فرانسوی هارا که بدترین دشمنی را با ملت ایران نشان دادند به اقتصادایران راه ندهید. ثابت کنید ماهم میتوانیم از موضع قدرت تحریم کنیم . مگر کشور دیگری وجود ندارد که از تکنولوژی خودروسازی آنها استفاده کنیم . شمارا بخدا دست فرانسوی هارا هم از نفت و هم از صنایع خودروسازی ایران برای همیشه کوتاه کنید. برای نفت مثلا از ایتالیا (سایپم و انی بجای توتال) و برای خودرو سازی از مثلا سوئد ( ولوو بجای پژو و سیتروئن) استفاده کنید. البته اینها هم خیرخواه مسلمانان نیستند اما در مقایسه با فرانسوی ها خصومت کمتری نشان دادهن اند.
آخرین اخبار