"رویدادها" می توانند در صنعت گردشگری به منبعی برای کسب در آمد و اشتغال زایی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رویدادها در صنعت گردشگری منبع کسب در آمد و اشتغال زایی محسوب می شوند و ایران سرزمینی است مملو از آئین ها، آداب و رسوم و رویدادهای بزرگی که ناشناخته مانده و هنوز به درستی از آن استفاده نشده است.

روستاهای ایران دارای آیین های سنتی است که حتی برای ایرانی ها بسیار جذاب است.
رویدادها می توانند صنعت گردشگری کشور را از حالت رکود خارج کنند.

رویدادها دارای تنوع و گستردگی فراوان هستند، می توانند یک رویداد ساده و برای مردم محلی یک منطقه و یا در سطح کلان (مسابقات جام جهانی فوتبال) باشند.
فعالیتهای هنری همچون برگزاری جشنواره های موسیقی، نمایشگاه های عکاسی، فیلم، نقاشی و صنایع دستی و دیگر فعالیتها موجب جذب گردشگر می شود.
برگزاری یک نمایشگاه باعث سرمایه گذاری خارجی در منطقه شده که در پی آن رشد و گسترش اقتصادی را برای منطقه به همراه دارد.
رویدادهای ورزشی در ایران از دیگر مواردی است که موجب جذب گردشگر می شود.

موقعیت جغرافیایی ایران و همچنین ویژگی چهار فصل بودن آب و هوای آن موجب رشد صنعت گردشگری در کشور می شود.

ایران دارای رودخانه های پر آب است که مجهز شدن این مکان ها به قایق موجب جذب گردشگر می شود.

همچنین در کویرنوردی ایران دارای ظرفیت بالایی است که می تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

برای توسعه گردشگری "رویداد" در ابتدا باید به شناخت این توانمندی ها پرداخته شود و سپس برای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس سید موید محسن نژاد معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ضمن تاکید بر لزوم توسعه گردشگری رویداد در این استان افزود: رویدادها، مراسم، آئین های سنتی و مناسبت های مذهبی، تاریخی و فرهنگی مانند محرم، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر در استان فارس می تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.

وی برگزاری مراسم گلاب گیری در شهرستان های فیروز آباد و داراب و یادروز سعدی در شیراز را از جمله موارد توسعه و رونق گردشگری در استان فارس دانست.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه برخی از رویدادها در توزیع سفر و یا ماندگاری مسافران در شیراز تاثیر چندانی ندارد ادامه داد: در مهرماه با حضور گسترده تورهای گردشگری خارجی و داخلی مواجه هستیم از این رو شاید یادروز حافظ که 20 مهرماه است زمان مناسبی برای اجرای تورهای مناسبتی – گردشگری و توسعه گردشکری رویداد نباشد .

محسن نژاد با اشاره به اینکه توزیع زمانی و مکانی سفر در فارس ضروری است افزود: در ایام نوروز مسافران در شهر شیراز متمرکز می شوند از این رو باید برای توزیع مکانی سفر با اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری، مکان حضور گردشگران را تغییر داده و مسافران را به شهرستان هایی که قابلیت جذب گردشگر دارند، هدایت کنیم.

وی گفت: توزیع زمانی سفر نیز باید در اولویت قرار گرفته و این اقدام در صورت ساماندهی تعطیلات میسر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به نقش روستاهای استان فارس با آن آیین های سنتی و جاذبه های مختلف در جذب گردشگر افزود: این روستاها می توانند تاثیر به سزایی در توزیع سفر داشته باشند .

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به نقش موثر آژانس های مسافرتی برای اجرای تورهای ویژه و شهرستان گردی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی و تاریخی، فرصت مناسبی برای اجرای تورهای گردشگری است و باید دفاتر خدمات مسافرتی استان نسبت به برپایی چنین تورهایی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

محسن نژاد برگزاری مراسم آئینی و سنتی و جشنواره های فرهنگی و گردشگری را از جمله رویدادهای مناسبتی دانست که می تواند در جذب گردشگر تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.