جرج میچل سناتور سابق حزب دموکرات که فرستاده سابق آمریکا در صلح خاورمیانه نیز بود، اوضاع یمن را به ماکت کوچکی از کل منطقه تشبیه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، جرج میچل که با فاکس نیوز گفتگو می کرد، افزود: یمن یک ماکت کوچکی از منطقه است. مناسبات قبیله ای در این کشور بسیار عمیق است و حس کشور بودن در یمن مانند آنچه در آمریکا تصور می کنیم نیست.
وی افزود: این کشور در گذشته نیز به شدت شاهد شکاف هایی میان یمن شمالی و جنوبی بوده است و درگیری های داخلی در این کشور چندین دهه وجود داشته است. شرایط این کشور دچار پیچیدگی های زیادی است و محل تلاقی منافع گروهها و قدرت های مختلف منطقه ای در این کشور شده است که حل و فصل آن بسیار دشوار است و به علت حکومت و کشورداری ضعیف دشوار تر نیز شده است. فقر در این کشور فراگیر است و راه حل بحران در این کشور به هیچ وجه ساده نیست. فکر می کنم حمایت ما از سعودی ها در یمن یک تصمیم درست بود که درجهت مخالفت با حمایت ایران از حوثی ها قرار داشت. حوثی ها گروهی شیعه هستند این درحالی است که دولت قبلی یمن دولتی سنی بود. با این حال در عراق، در سوریه، پاکستان و اکنون در یمن شاهد درگیری گسترده شیعه و سنی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای میچل از حقه بازی دست بردارید ، ملت یمن که حوثی ها اکثریت مهمی در آن هستند به یک صدائی رسیده و خواهان حکومتی مستقل از آمریکا و رژیم دست نشانده آن یعنی ال سعود می باشند .
مسائل داخلی یک ملت مثل یمن ،به خودشان مربوط است ، نه شما و نه به ال سعود و ائتلاف مسخره اش و نه به ایران .
جمهوری اسلامی ایران مثل شما و آل سعود دنبال منافع سهل وصول مادی و تصرف چاه های نفت ملت یمن نیست .
کشور ایران با همه کشور های منطقه به جز رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی که دست نشانده شما امریکائی ها در منطقه است ، برای کاسبی سلاح و کشتار مردم منطقه ، رابطه دوستانه و خیر خواهانه دارد .
از سوی ایران به کدام کشور منطقه تعرض شده است ؟
از سوی کشور آمریکا به کدام کشور ها در منطقه در یک دهه گذشته تعرض شده است ؟ عراق ،افغانستان و به صورت نیابتی به سوریه ، لبنان و باز عراق ، لیبی و00000 .
خوب است از دروغگوئی خجالت بکشید . در سیاست بازی هم یک ذره شرف چیز خوبی است .
آخرین اخبار