تیم پتروشیمی با جذب 2 بازیکن خارجی بلند قد، مرحله نیمه نهایی را به مهار حامد حدادی متمرکز کرد. بازیکنی که پیش از این لقب ارباب حلقه ها را گرفته بود و همچنان موثرترین بازیکن آماری میدان لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدارهای نیمه نهایی لیگ حرفه ای بسکتبال در حالی شروع شد که تا صبح امروز نیز نام بازیکنان خارجی پتروشیمی بندرامام معمای بزرگ این مرحله بود.

این علامت سوال با دیدن نام زایتسف و اسلاوکو ورانز بازیکنان پست های 4 و 5 خارجی پتروشیمی جای خود را به سوال دیگری داد. اینکه چرا تیم ماهشهری یک بازیکن پست یک به ترکیب خود اضافه نکرده است؟ 

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی بعد از بازی به صورت تمام قد از تصمیم خود دفاع کرد و گفت: " ما 3 بازیکن پست یک داریم که هر کدام بهتر از دیگری هستند. بدون اسلاوکو مشکل ما چند برابر می شد. دیدید که حامد حدادی در بازی قبل 42 امتیاز آورد و در این بازی امتیازات او نصف شده است. انتخاب ما 100 درصد درست بود."

کری خوانی صمد برای هاشمی و بازی کم تماشاگر

دیدار تیم های مهرام و پتروشیمی رقیبان چند ساله قهرمانی لیگ بسکتبال ایران در هر مرحله ای از لیگ، یک فینال به حساب می آید اما روبرو شدن دو تیم در مرحله نیمه نهایی جذابیت جداگانه ای از نظر رسانه ها داشت.

با این وجود تماشاگران تهرانی همچنان علاقه ای به تماشای مسابقات بسکتبال نشان نمی دهند و تنها سکوهای پایینی آزادی با بخشی از صندلی های بالایی برای اولین بازی نیمه نهایی پر شده بود.

تیم پتروشیمی با دو بازیکن خارجی در زمین و دو سهمیه خارجی روی سکوها پیش از بازی برای رویارویی با مهرام آماده می شد. عرفان نساج پور و میلوسویچ بازیکنی که هفته قبل تنها دو دقیقه برای پتروشیمی به میدان رفته بود با خارج شدن از لیست پتروشیمی برای مرحله نهایی، از صندلی های پشت نیمکت بازی را پی گیری می کردند.

صمد نیکخواه بهرامی هم که امسال برای اولین بار بعد از مدت ها در تیم مقابل مصطفی هاشمی بازی می کند، در زمان تمرین قبل از مسابقه با شوخی برای سرمربی سابق خود و نیمکت مهرام کری می خواند. صمد 10 شوت پیاپی را از نقاط مختلف به داخل سبد مهرام وارد کرد در حالی که هر کدام از پرتاب ها را رو به نیمکت مهرام شمارش می کرد.

شروع ایرانی پتروشیمی

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی با توجه به خستگی بازیکنان خود در شروع کار ترجیح داد که بازیکنان ایرانی را با ترکیب یخچالی، آفاق، نیکخواه، میرزایی و سهراب نژاد وارد زمین کند. اسلاوکو و زایتسف که ساعت 3:30 دقیقه صبح امروز به ایران رسیده و ساعت 7 صبح نیز تست پزشکی داده بودند دقایقی بعد از شروع بازی برای اولین بار وارد زمین شدند.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام هم اصلانی، تاکوان، زنگنه، ساهاکیان و حدادی را به عنوان ترکیب اولیه به زمین فرستاد.

نبرد زیر حلقه در آزادی به نفع

هاشمی که به خوبی از تفکرات مربی حریف خبر داشت، در مورد بازیکنان جدید پتروشیمی گفت: " فکر می کنم آنها برای مهار حدادی دو بازیکن زیر حلقه جذب کرده اند اما حدادی به قدری بزرگ است که خودش را در زمین حفظ کند."

کوارتر یخچالی و تاکوان

تاکوان دین یار خارجی مهرام که در مواقعی از بازی یادآور گیبسون بازیکن آمریکایی سال قبل مهرام است، بازی را با یک پرتاب 3 امتیازی شروع و تا پایان کوارتر اول 2 پرتاب راه دور دیگر و یک دو امتیازی را گل کرد. تاکوان بهترین بازیکن مهرام قبل از کمرنگ تر شدن در دقایق بعدی بازی بود. 

بهنام یخچالی هم که اولین امتیازات پتروشیمی را به دست آورده بود تا پایان کوارتر اول 8 امتیاز گرفت و بهترین بازیکن پتروشیمی بود. 

یخچالی که وظیفه پخش توپ را برعهده داشت، در مواقعی از بازی به خاطر پاس ندادن، صدای برخی هم تیمی های خود به خصوص صمد نیکخواه را هم در می آورد. 

با این اوصاف کوارتر اول بازی 20-20 مساوی شد.

ذخیره 5 امتیازی مهرام


تساوی دو تیم در کوارتر دوم هم ادامه داشت اما بعد از دو پرتاب پنالتی حامد حدادی، چند حمله مهرام به ثمر نشست تا با 5 امتیاز بالاتر در پایان نیمه به رختکن برود.

نبرد زیر حلقه در آزادی به نفع

حرکت آرمان زنگنه که ابتدا توپ را ریباند کرده، تا سبد پتروشیمی پیش رفت و با یک اسلم دانک 2 امتیاز به دست آورد به علاوه بلاک شات بهنام یخچالی مقابل فرید اصلانی که با یک پرتاب 3 امتیازی او در سوی دیگر زمین پی گیری شد، از جذابترین صحنه های نیمه اول بودند.

افت بازی در نیمه دوم

هر چه نیمه اول بازی چشم ها را به خود خیره کرده بود، در نیمه دوم افت محسوسی در جریان بازی پیش آمد.

تمام بازیکنان بلندقد پتروشیمی به 3 یا 4 خطا رسیدند و حامد حدادی هم به خوبی از این فرصت استفاده کرد. حدادی که در نیمه اول 8 امتیاز داشت، تا پایان بازی با 18 امتیاز و 11 ریباند موثرترین بازیکن آماری میدان شد.

پتروشیمی هم در یک کوارتر پر خطا و پنالتی با نتیجه 17 بر 13 در وقت سوم برنده شد و به یک امتیازی میزبان رسید.

اما کار پتروشیمی در شروع کوارتر چهارم با دو حرکت تمام شد. پرتاب 3 امتیازی فرید اصلانی و اشتباه حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم ماهشهری که به گل سعید داورپناه ختم شد، پایان کار پتروشیمی در بازی بود. 

بزرگترین برتری بازی هم در دقایق آخر با 11 امتیاز به نفع مهرام پیش آمد که در پایان به برد 73 بر 66 این تیم ختم شد.

مهرام با این برد در سری نیمه نهایی 2 بر یک پیش افتاد.

دانشگاه آزاد یک بازی تا اولین فینال

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که سال قبل اولین سومی خود در لیگ بسکتبال را جشن گرفته بود با برد 96 بر 78 در اولین بازی نیمه نهایی به یک قدمی اولین فینال تاریخ باشگاه رسید.

دانشگاه آزاد که فردا هم میزبان شهرداری گرگان است، با یک برد دیگر بدون دردسر بازی در گرگان به فینال می رسد. با این وجود مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه می گوید: " هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. امروز هم شروع خوبی نداشتیم و بازیکنان ما حریف را دست کم گرفته بودند. فردا سعی می کنیم بازی را جدی و محکم شروع کنیم. من از حالا به فینال فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی بازی بعدی است."

تیم شهرداری گرگان که با رده چهارم لیگ نیز فصل موفقی را در کارنامه ثبت می کند، علاوه بر بنی کوچویی دو بازیکن با تجربه خود را هم امروز در اختیار نداشت.

نبرد زیر حلقه در آزادی به نفع

پویا تاجیک و بابک نظافت که هر دو بالای 35 سال دارند، به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بودند.

گفتنی است بازی های دوم نیمه نهایی عصر فردا در سالن دانشگاه آزاد و آزادی پی گیری می شود.

دیدار تیم های مهرام و پتروشیمی از شبکه سوم سیما و بازی دانشگاه آزاد و گرگان از شبکه ورزش پخش مستقیم می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.