مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: بخاطر سرمازدگی اواخر سال گذشته تولید گوجه سبز در این شهرستان نود درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمدعلی حاتمی زاده گفت: بیش از 50 هکتار از سطح باغات شهرستان ابرکوه که بیشتر در دهستان فراغه بخش مرکزی می باشد به گوجه سبز اختصاص دارد .

وی ادامه داد: امسال بخاطر سرمازدگی تولید اینمحصول در هر هکتار به یک تن رسیده درحالی که سال گذشته به طور متوسط از هر هکتار بیست تن و در مجموع بیش از یکهزارتن گوجه سبز برداشت شد.

این مسوول با بیان اینکه کار برداشت گوجه سبز تا اوایل خرداد ادامه دارد، تصریح کرد: این محصول علاوه بر بازار مصرف داخلی به استان های هم جوار صادر می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه افزود: به علت کاهش دمای هوا در اواخر سال گذشته دوهزارو900هکتار باغات میوه در حومه این شهرستان و یکهزارو100هکتار اراضی زیرکشت گندم به ارزش 409 میلیارد و 470 میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان وارد شده است.

این مسوول تاکیدکرد: اراضی کشاورزی درطی سال های گذشتهعلاوه برسرمازدگی بهاره دست خوش خشکسالی بوده که خسارات فراوانی دراین مدت متوجه کشاورزان سخت کوش این شهرستان شده است از این رو بخش کشاورزی این شهرستان ، نیازمند تخصیص اعتبارات برای جبران بخشی از این خسارت می باشد.
مدیرجهادکشاورزی ابرکوه تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه
17 هزار و 500 هکتار اراضی به کاشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان پنج هزار هکتار آن بهباغات میوه اختصاص دارد.

انتهای پیام/ا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.