فتاحی در تذکر شفاهی:

توافق هسته‌ای بدون تأیید مجلس، دارای اعتبار نیست

نماینده شهر بابک گفت: طبق اصل 77 قانون توافق هسته‌ای باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد وگرنه از اعتبار برخوردار نبوده و قابل اجرا نیست.

توافق هسته‌ای بدون تأیید مجلس، دارای اعتبار نیستبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین فتاحی" نماینده شهر بابک در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 20 اردیبهشت خطاب به وزارت امورخارجه گفت: دفتر حافظ منافع آمریکا در یک ساختمان مستقلی شروع به کار کرده، موضوعش چیست؟ آیا می‌خواهند در پشت پرده کارهایی انجام دهند که در شأن نظام نیست.

وی ادامه داد: ما با آمریکا رابطه‌ای نداریم و این مقدمه جاسوسی است که قبلا تجربه کرده‌ایم.

نماینده شهر بابک بیان داشت: این روزها شاهد حملات وحشیانه خاندان آل سعود به یمن هستیم و بیش از 2 ماه از این حملات می‌گذرد اما سازمان‌های بین‌المللی سکوت کرده‌اند و هیچ اقدامی برای توقف آن نمی‌کنند.

فتاحی تصریح کرد: حتی باید تأسف خورد برای اجلاس سران کشورهای اسلامی که آنها نیز هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند و در این برهه، متأسفانه وزیر امورخارجه کشورمان انتصاب جدید وزیر امورخارجه عربستان را تبریک می‌گوید.

وی افزود: نمی‌دانم ظریف؛ وزیر امورخارجه کشورمان فراموش کرده که این وحشی‌های وهابی چه ظلم‌هایی در حق مردم ایران، سوریه، یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان کرده است و سابقه طولانی در پرورش تروریست داشته است پس چرا باید خوشحال شد از انتصاب یک وحشی وهابی.

نماینده شهر بابک خطاب به رئیس مجلس گفت: طبق اصل 77 قانون اساسی عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد و بنده به عنوان عضوی از این مجلس اعلام می‌کنم که توافق هسته‌ای باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد وگرنه از اعتبار برخوردار نبوده و قابل اجرا نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد خطاب به فتاحی گفت: معاونت پارلمانی وزارت امورخارجه توضیح داده است که موضوع تغییر ساختمان استیجاری دفتر حافظ منافع ایران بوده و هیچ امر حاشیه‌ای در این میان در کار نبوده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: امریکا ، اجلاس ، سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار