مسئول غرفه‌ی بوستان کتاب گفت:افق آینده‌ی ما این است که با توجه به انتشار مجموعه آثار بزرگان مانند علامه طباطبایی، حسن زاد‌ه‌ی آملی و آیت الله سبحانی این آثار را به صورت نرم‌افزار دیجیتال درآوریم.

حسن سادین، مسئول غرفه‌ی بوستان کتاب در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران گفت: موضوعات ارسالی به نمایشگاه بالغ بر 1200 عنوان است و بهترین موضوعات به چاپ رسیده‌ در حوزه‌ی دانش قرآن، حدیث، کلام عقاید و تاریخ فلسفه است.

وی افزود: از جمله موضوعات مهم اجتماعی نیز اخلاق معاشرت، جوانان و همسر گزینی و همسرداری تألیف آیت الله امینی است.

مسئول غرفه ادامه داد: این کتاب‌ها به تفکیک خوانندگان در سه غرفه عمومی در شبستان، دانشگاهی و کودک و نوجوان عرضه می‌شوند.



وی اظهار کرد: از جمله موضوعات به چاپ رسیده از اندیشمندان و فرهیختگان در بوستان کتاب، تفسیر المیزان علامه طباطبایی، آیت الله حسن زاده‌ی آملی، آیه سید رضا صدر، آیت الله جلال الدین آشتیانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله امینی، آیت الله نجومی کرمانشاهی، استاد جواد محدثی، آیت الله دکتر احمد بهشتی، آیت الله کریمی جهرمی و دکتر یحیی یثربی است.

مسئول غرفه ابراز کرد: بهترین راه کار افزایش کتاب‌خوانی، تبلیغات رسانه‌ای از طریق صدا و سیما است.

وی ادامه داد: سرانه‌ی مطالعه‌ی کتاب از طریق فروش و بازاریابی بالا نمی‌رود که در این زمینه تعامل صدا و سیما با ناشران کتاب در تبلیغات کتاب در برنامه‌های تلویزیونی مؤثر در افزایش سرانه‌ی مطالعه‌ی کتاب است.

سادین اظهار کرد: برنامه‌ای مانند کتابنامه در راه اندازی مرکز پخش کتاب تأثیر‌گذار است و این مهم باید به همت نهادهایی مانند ارشاد در سراسر کشور دسترسی مردم به کتاب را آسانتر کند.

وی با اشاره به رویکرد موسسه گفت: رویکرد موسسه تبیین و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده موسسه افزود: تاکنون 385 اثر در موضوعات قرآنی، فلسفی، کلام و عقاید، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق، تاریخ و اقتصاد، زبان و ادبیات و هنر به چاپ رسیده که از این میان، 100 عنوان کتاب در چاپ نخست و 285 عنوان باز چاپ شده که از مجموع کتاب‌های چاپ شده در سال قبل 47 اثر مربوط به کودک و نوجوان است.

سادین اشاره کرد: افق ما در آینده‌ این است که با توجه به انتشار مجموعه آثار بزرگان مانند علامه طباطبایی، حسن زاد‌ه‌ی آملی و آیت الله سبحانی این آثار را به صورت نرم‌افزار دیجیتال درآوریم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب از طرف وزارت ارشاد و نهاد‌های دیگر خوب است اما تبلیغات بیشتر و برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت کتاب خواننده‌های بیشتری را به سمت کتاب جذب می‌کند چون برگزاری نمایشگاهی با این همه هزینه و حضور ناشران نیازمند تبلیغ بیشتر و بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار