شورای یهودیان آمریکا با انتشار بیانیه ای خواهان حمایت از اعمال نظر کنگره بر توافق هسته ای با ایران شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شورای یهودیان آمریکا،در متن این بیانیه آمده است: در دوم آوریل سال دو هزار و پانزده گروه پنج به علاوه یک و ایران اصول کلیدی برای رسیدن به طرح اقدام جامع و مشترک در خصوص برنامه اتمی ایران را اعلام کردند.این نکات اساسی زمینه لازم برای متن نهایی یک توافق را که جزئیات آن قرار است بین حالا تا سی ام ژوئن اعلام شود،فراهم می کند.شورای یهودیان آمریکا از مدتها پیش بر این نظر بوده است که هرگونه توافق و آن هم با هر مدت و جاذبه و آن هم با توجه به پیچیدگیهایی که یک توافق اتمی با ایران به همراه دارد نباید بدون اعمال نظر و نظارت مناسب کنگره پیش برود.
در اوایل ماه مه مجلس سنای آمریکا قانونی را که مورد حمایت هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه بود،به تصویب رساند که بر نظارت کنگره بر طرح اقدام مشترک و میزان پایبندی ایران تاکید دارد.حالا مجلس نمایندگان قصد دارد که قانون نظارت کنگره بر توافق اتمی با ایران را بررسی کند.
کنگره نقش مهمی در شکل گیری چارچوب تحریم های بین المللی در بخش انرژی و مالی ایفا کرد و سبب حضور ایران بر سر میز مذاکره شد و ادامه حضور کامل آن از نظر قانونی بسیار ضروری است.پارامتر های طرح اقدام جامع مشترک آنگونه که مذاکره کنندگان آمریکایی بیان داشته اند به گونه ای است که تحریم های وضع شده توسط آمریکا باید تنها زمانی رفع شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی این موضوع را که ایران تمامی گام ها را برداشته است،راستی آزمایی کند.ساختار کلی تحریمهای آمریکا درباره ایران باید در تمام مدت زمان توافق حفظ شوند تا در صورتیکه این کشور به تعهدات خود عمل نکرد دوباره وضع شوند.
تحریم های عمده دیگر بر ضد ایران که به دلایل دیگر غیر از موضوع اتمی این کشور و به خاطر مقابله با حمایت این کشور از بی ثباتی در منطقه و اقدامات تروریستی در جهان و نقض حقوق بشر وضع شده اند ،باید حفظ شوند.ادامه توجه کنگره بسیار مهم است زیرا بسیاری از نگرانی ها درباره ایران همچنان در سالهای آتی وجود خواهد داشت. نظام ایران تهدیدات زیادی را چه از نظر برنامه اتمی نظامی اش و چه از حمایت از تروریسم جهانی و نقض حقوق بشر برای جهان دارد. همزمان با اینکه جزئیات طرح اقدام جامع مشترک آشکارتر می شود ادامه توجه به این جزئیات بسیار مهم خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
این که نظر شورای صهیونیست هاست . فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده و صلح آمیز هست و صلح آمیز خواهد بود . دلالان تحیرم چه داخلی و چه خارجی که از این راه کاسبی می کنند ، بهانه خوبی پیدا کرده اند که به کاسبی اشان ادامه بدهند ، والا یهودی ها با این کار ها کاری ندارند .
آخرین اخبار