با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره برداری از 37 طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ در این مراسم که به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس با شهرهای استان و با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استان کرمانشاه روز جمعه مورخ هجدهم اردیبهشت ماه برگزار شد. وزیر ارتباطات با تاکید بر توسعه نسل سه و چهار تلفن همراه در کشور، اظهار کرد: هم اکنون 218 شهر کشور تحت پوشش نسل سوم و 50 شهر نیز تحت پوشش نسل چهارم قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای گسترش اینترنت و پهنای باند در کشور در سال جاری گفت: یکی از راه های توسعه یافتگی امکان دستیابی عموم مردم به فناوری های روز دنیاست که این امر امسال در سطح وسیع تری به خصوص در روستاها دنبال می شود. دکتر واعظی خاطرنشان کرد: امروز دولت تاکید دارد که در زمینه آی سی تی نباید تنها روی تهران به عنوان مرکز کشور تمرکز کرد بلکه باید این توجه معطوف به تمام نقاط کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به اهتمام دولت در توجه بیشتر به بخش خصوصی از ورود این بخش به طرح های مخابراتی و حوزه آی سی تی استقبال کرد و گفت: امروزه در کشورهای توسعه یافته بخش خصوصی است که در امور گوناگون تصدی گری را بر عهده گرفته و دولت به عنوان یک هماهنگ کننده از آن حمایت می کند.

وزیر ارتباطات در ادامه به فعالیت های خوبی که در استان کرمانشاه در بخش آی سی تی صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه مقدمات مجازی شدن این استان فراهم است. وی با اشاره به نقش استان کرمانشاه در غرب، گفت: اگر کرمانشاه تقویت و توسعه یابد استان های همجوار آن نیز می توانند از این توسعه یافتگی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس زیرساخت های کرمانشاه با کمک مسوولان ارشد استان برای تبدیل شدن کامل آن به استانی مجازی فراهم می شود. وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود به افتتاح 37 طرح مخابراتی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح ها 240 کانال بین المللی و 107 کیلومتر فیبرنوری میان شهرهای کرمانشاه و کنگاور ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نسبت به سایر استان ها در حوزه توسعه تلفن های نسل سه و چهار پیشرفت خوبی دارد و هم اکنون 12 شهرستان آن از خدمات نسل سوم تلفن همراه بهره می برند، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک و به خصوص در ایام هفته دولت و دهه مبارک فجر شاهد افتتاح طرح های مخابراتی بیشتری در استان باشیم.

همچنین وزیر ارتباطات پیش از افتتاح این طرح ها، کلنگ احداث مرکز داده و مجتمع آی سی تی استان را نیز در محوطه ترمینال شهید کاویانی به زمین زد و ابراز امیدواری کرد در عرض 2 سال این مجتمع ساخته و به بهره برداری رسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.