رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری عامل کشتار زنبورخواران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فرهاد قلی نژاد در تشریح این خبر گفت: به دنبال گزارشی مبنی بر تلفات گسترده پرنده‌های زنبورخوار در شهیون دزفول، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موضوع را پیگیری نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست افزود: پس از حضور ماموران این اداره در محل، بیش از 50 قطعه پرنده زنبورخوار که به دلیل مسمومیت تلف شده بودند را مشاهده کردند.

قلی نژاد تصریح کرد: پس از تحقیقات و جمع آوری ادله یک نفر زنبوردار در اطراف محل مذکور شناسایی و دستگیر شد و به دادسرای عمومی و انقلاب دزفول معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به اینکه پرنده زنبورخوار در حین پرواز حشرات را شکار می‌کند اذعان داشت: برخی افراد و زنبورداران برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست اقدام به مسمومیت و شکار این پرنده می‌کنند و این در حالی است که باید برای مراقبت از زنبورهای خود از روش‌های دیگری استفاده نمایند.

گفتنی است: پرنده زنبورخوار از راسته سبزقباسانان، با رنگ آمیزی زیبا، بال‌های دراز و کشیده و دم نسبتا بلند می‌باشد که در درخت زارها، زمین‌های کشاورزی، بیشه و باغ‌ها به سر می‌برد و در تابستان در ایران و جنوب فراوان دیده می‌شود.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.