"فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، در اقدامی تاریخی به کوبا سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ "فرانسوا اولاند" نخستین رئیس جمهور فرانسه در بیش از 100 سال گذشته خواهد بود که به کوبا سفر می‌کند. "اولاند" دوشنبه وارد کوبا می‌شود و قصد دارد نقش تاثیر‌گذاری در بهبود روابط اتحادیه اروپا با این جزیره ایفا کند.

اتحادیه اروپا در سال 2003 (1381) به بهانه سرکوب خبرنگاران و فعالان سیاسی در کوبا، روابط سیاسی خود را با این کشور لغو کرد. اتحادیه اروپا در آوریل 2014 (دی 1392) تلاش کرد روابط با کوبا را از سر بگیرد و این کشور را به بهبود اوضاع حقوق بشر تشویق کند.

نخستین تلاش ها برای انجام مذاکرات سیاسی میان هاوانا و بروکسل در سال 2008 (1386) و در زمان ریاست دوره‌ای فرانسه بر اتحادیه اروپا صورت گرفت، به همین دلیل "فرانسوا اولاند" قصد دارد شخصا این موضوع را پیگیری کند.

فرانسه برقراری روابط با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را در اولویت سیاستهای خارجی خود قرار داده و به دنبال ایجاد روابط سیاسی میان کوبا و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است. همکاریهای اقتصادی فرانسه و کوبا در سطح متوسطی قرار دارد و سالانه حدود 388 میلیون دلار ارزشگذاری می‌شود. فرانسه برای حفظ منافع خود و یافتن یک بازار مصرفی جدید هم که شده، توجهی ویژه به کوبا دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار