وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات اعلام کرد انصارالله بخشی از روند سیاسی یمن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات در مصاحبه اختصاصی با شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد انصارالله بخشی از روند سیاسی یمن است.

وی در این مصاحبه که متن کامل آن یکشنبه شب پخش خواهد شد گفت: "حوثی ها بخشی از روند سیاسی یمن هستند؛ اما بر اساس تعداد و نه بر اساس سلاح هایشان" 

وی ضمن تأکید بر مخالفت با وجود هرگونه نیروی شبه نظامی همچون حزب‌الله در جنوب شبه جزیره عربستان مدعی شد: بدون وجود ایران نیز می توان در یمن به یک راه حل سیاسی رسید.

وی در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: در ماه ژانویه (دی)، اطلاعاتی بدست آمد مبنی بر اینکه انصارالله سکوهای پرتاب موشکی در اختیار دارد که آن‌ها را به سوی عربستان نشانه رفته است.

قرقاش دیدار رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای حوزه خلیج فارس در کمپ دیوید  را نیز مثبت توصیف کرد و گفت آنچه که مهم است نتایج این دیدار است. در صورتی که نتایج نشست کمپ دیوید فقط یک بیانیه کلی درباره امنیت منطقه باشد، زیاد تأثیرگذار نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: کشورهای حوزه خلیج (فارس) در نشست کمپ دیوید از آمریکا می خواهند توافق با ایران سبب شود این کشور سیاست مداخله‌جویانه خود را تغییر دهد و به همسایه‌های خود احترام بگذارد. اشکال اصلی رابطه ایران و جهان عرب، تمایل ایران به مداخله در کشورهای دیگر است.

قرقاش درباره بحران سوریه نیز گفت: فکر نمی کنم بحران سوریه راه حل سریعی داشته باشد و اقدامات کنونی هنوز به راه حل نهایی نزدیک نشده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار