"ابراهیم دباشی،" سفیر لیبی در سازمان ملل، از مخالفت این کشور با طرح مهاجرتی اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ "ابراهیم دباشی،" سفیر لیبی در سازمان ملل متحد، اعلام کرد این کشور با طرح اتحادیه اروپا در امور مهاجران غیر‌قانونی مخالف است و اجازه نمی‌دهد نیروهای اروپایی از خاک لیبی برای  مبارزه با قاچاقچیان انسان استفاده کنند.

 "دباشی" در این باره گفت: اتحادیه اروپا برای اجرای این طرح با دولت لیبی مشورت نکرده و بدون موافقت آن تصمیم به اعزام نیرو به سواحل لیبی گرفته است. اگر اتحادیه اروپا مایل به حل بحران مهاجران غیر‌قانونی است باید دولت مشروع لیبی را برای مواجهه با این موضوع تجهیز کند. در همین راستا باید به دولت لیبی کمک شود تا مخالفان را از طرابلس بیرون رانده و بار دیگر کنترل این شهر را در دست بگیرند.

وی در ادامه افزود: از سازمان ملل می‌خواهیم اقدامی فوری برای برگزاری مذاکرات صلح داخلی در لیبی انجام دهد. اگر این سازمان قدمی در جهت پس گرفتن طرابلس از مخالفان دولتی انجام ندهد، مجبور به استفاده از گزینه های نظامی علیه گروههای یاد شده هستیم. 

"دبوشی" گزینه ارسال قایق های امدادی بیشتر به آبهای لیبی را طرحی "احمقانه" دانست زیرا به گفته وی، این کار موجب تشویق مهاجران برای هجوم با لیبی می‌شود. لیبی خواستار ارائه راه حلی منطقی از سوی نهادهای بین المللی برای جلوگیری از مهاجرت های غیر‌قانونی از طریق آبهای این کشور است.

حدود هزار و 750 مهاجر غیرقانونی از ابتدای سال میلادی جدید در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. این آمار 30 برابر بیشتر از مدت مشابه سال پیش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار