یکی از بالاترین مکانیزم‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها ورزش است، ضمن این که ورزش کردن باعث بالا رفتن روحیه، امید به زندگی و نشاط می‌شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا ؛رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان گفت: ورزش کردن در روند بهبودی و کاهش بیماری بسیار تاثیر دارد؛ بهداشت جهانی نیز در تعریف سلامتی آورده است که سلامتی عبارت است از "رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی" یکی از بالاترین مکانیزم‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها نیز ورزش است.
کیامرث حاجی‌‏زاده  با بیان اینکه خیرین نقش حائز اهمیتی در پیشبرد اهداف این هیات دارند، اظهار کرد: هیات استان تقریبا دو ماه است که فعال شده و کارش را آغاز کرده است. پس از شروع کار نیز چندین جلسه با مسئولان انجمن‌های بیماران خاص داشته‌ایم. کمیته‌های هیات از جمله کمیته پزشکی نیز راه‌اندازی شد و با جلساتی که با اعضاء هیات داشتیم، پیشنهادها و راهکارهای آن‌ها را جمع‌آوری کردیم.

وی با بیان این که کارمان را در هیات با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی با حضور مسئولان استان و بیماران خاص، به مناسبت هفته سلامت آغاز کردیم، گفت: این هیات در گذشته با بخش ناشنوایان مشترک بود و با توجه به همین موضوع سال‌های گذشته فعالیت آن چنانی انجام نشده بود. ساز و کار این هیات با هیات‌های دیگر متفاوت است؛ چراکه قشر خاصی از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد و به نظرم این از اهمیت بالاتری برخوردار است.

160 ورزشکار تحت نظر هیات

رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان با اشاره به این که 160 ورزشکار تحت نظر هیات هستند، اظهار کرد: چند روز پیش نیز جلسه‌ای با ورزشکاران‌مان برگزار کردیم. هیات نیز در رشته‌های شنا، دارت، بولینگ و شطرنج فعال است و بیشتر قهرمانان ما در بخش پیوند اعضا هستند. همچنین در حال پیگیری هستیم تا در مسابقات جهانی از خوزستان نماینده داشته باشیم.

وی افزود: طی مکاتباتی که داشته‌ایم، تمهیداتی اندیشیده‎ایم تا مکان‌هایی برای تمرین ورزشکاران‎مان از طریق ادارات کلی که امکانات دارند، در نظر بگیریم. به نظرم باتوجه به شروع کار و دو ماهی که از فعالیت‌مان می‌گذرد، کارهای خوبی انجام شده است.

مهمترین هدف؛ تقویت و توسعه ورزش‎ همگانی

حاجی‌زاده با تاکید بر ورزش همگانی، عنوان کرد: عمده توجه و نظر ما بر ورزش‌های پایه و همگانی است، باید ورزش‌های همگانی را تقویت کنیم، چرا که بحث بازتوانی و افزایش سطح ایمنی بدن ورزشکاران‌مان در برابر بیماری‌هایی که دارند، مطرح است. همچنین بحث دیگر این است که اگر بتوانیم ورزش‌های همگانی را نهادینه کنیم، قطعا امید به زندگی در این بیماران بالا خواهد رفت. سیاست اولیه و اساسی فدراسیون نیز بحث تقویت ورزش‌های پایه و همگانی است و خود من هم به دنبال این موضوع هستم. مهمترین هدف ما تقویت و توسعه ورزش‌های همگانی است، البته قطعا به ورزش قهرمانی هم نگاه خواهیم داشت.

تلاش برای راه‌اندازی بنیاد بیماران خاص در خوزستان

وی خاطرنشان کرد: من سه سال مدیریت بیمارستان شفا اهواز و دیگر بیمارستان‌ها را بر عهده داشتم و معضلات این بیماران را درک می‌کنم و همان رویه‌هایی که در تجهیز بیمارستان شفا داشتم را در این هیات نیز اجرا می‌کنم و از تمام ظرفیت‌های استان نیز کمک خواهم گرفت. استاندار خوزستان نیز نظر خیلی مثبتی در حمایت از NGOها، سازمانهای مردم نهاد، هیات‌های ورزشی و به ویژه بخش بیماران خاص دارد و با توجه به تاکیدات استاندار خوزستان و کمک‌های هاشمی-رییس بنیاد بیماران خاص کشور-، در حال راه‌اندازی بنیاد بیماران خاص در استان خوزستان هستیم. سه چهار سال پیش نیز اساسنامه بنیاد ارائه و مجوز آن به عنوان یک NGO صادر شد و اکنون در مراحل تهیه فضا، تکمیل و راه‌اندازی آن هستیم.

رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء خوزستان با بیان این که بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیابتی، ام اس، دیالیز و پیوند اعضا تحت پوشش هیات هستند، عنوان کرد: فکر می‌کنم طی دو ماهی که از فعالیت‌مان می‌گذرد، از هیات‌های پر جنب و جوش بوده‌ایم. وضعیت هیات ما با سایر هیات‌ها متفاوت است و با توجه به شرایط هیات‌مان، باید تمام مدیران و خیرین به ما کمک کنند که این کمک توشه‌ای برای آخرت‌شان هم خواهد بود. کمک خیرین نقش حائز اهمیتی در پیشبرد اهداف ما دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، ورزش ، پیشگیری ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.