در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های آب پاشی وحشت آور به سمت زنان در مشهد و سه روایت از سه زندگی در آسایشگاه جانبازان قطع نخاع ثارالله پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 19 اردیبهشت 1394به گزارش خبرنگاردنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های آب پاشی وحشت آور به سمت زنان در مشهد و سه روایت از سه زندگی در آسایشگاه جانبازان قطع نخاع ثارالله پیگیری شد.

روزنامه ایران، جام جم، هفت صبح و همشهری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون اختصاص بودجه مناسب برای رتبه بندی معلمان، دستگیری دو سارق مسلح در سرخه حصار، شاه کلید معمای قتل مرد چوپان در دست پلیس و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان «سه روایت از سه زندگی در آسایشگاه جانبازان قطع نخاع ثارالله» نگاهی به وضعیت این جانبازان انداخته است. روزنامه نگار در بخشی از این مطلب به صحبت های محمدباقر یکی از جانبازان قطع نخایی می پردازد که می گوید: بعضی ها طلبکار جنگ اند، این که خانه و کاشانه شان را گرفت و آواره شان کرد وداغ به دلشان گذاشت اما جانبازان قطع نخاع که باید طلبکاران ترین مردم باشند طلبی از جنگ ندارند.

نویسنده در ادامه این گزارش کمی تلخ اما واقعگرایانه سه روایت از زندگی فتاح جامانده عملیات کربلای 1، موسی ورزش دوست پر امید و محمد باقر جانبازی که می‌گوید از مردم انتظاری ندارم را بررسی می‌شود.

از حال و هوای جبهه، ایثار، فداکاری و یادگاری‌های جنگل تحمیلی و جانبازان بگذریم، گروه شوک روزنامه ایران در صفحه حوادث امروز خود به خبر «انکار ریاست شبکه دزدان» پرداخته و ماجرا از اینطور بیان کرده که پلیس آگاهی تهران در عملیات‌های همزمان، گردانندگان باندهای مختلفی را دستگیر کرد که یکی از این شبکه‌ها زاغ‌زنان حرفه‌ای مراکز تجاری، طلافروش‌ها و بانک‌ها بودند.

«جواد»، «بهزاد» و «امیر» به همراه «بهرام» در کرج، فردیس، شهریار و شهر قدس دستگیر شدند و همه پذیرفتند دزد بوده و بهرام را رئیس خود معرفی کردند. این در حالی است که بهرام از سال 86 پس از دستگیری هم‌جرمانش فراری است و با پول‌های بدست آمده به شهرهای خارجی نیز رفته است، تا اینکه در سرقت اخیر دستگیر شد.

روزنامه هفت صبح در صفحه راهنمای بازار خود در گزارشی با عنوان از سیر تا پیاز دردسرهای حقوقی بیمه اتومبیل آورده است؛ معمولا در خساراتی که خودرو به بار می‌آورد، انگشت اتهام به سمت مالک خودرو نشانه می‌رود. این در حالی است که ممکن است مالک از موضوعی بی خبر بوده و راننده که مرتکب تصادف شده، کسی غیر از دارنده و مالک باشد.

در این گزارش از گفته‌ها و ناگفته‌هایی شامل اجاره خودرو به کسانی که گواهینامه ندارند، قانون مجازات اسلامی و بخش تعزیرات در سال 1375 و تمدید این قانون در سال 1393، اختصاص مواد 714 تا 725 قانون سال 1375 به جرایم رانندگی، قانون تصادف و استفاده از بیمه، تصادف بدون بیمه، برخورد دو خودرو با دو راننده مقصر، آورده شده است، اما گزارش از سیر تا پیاز دردسر‌های حقوقی بیمه اتومبیل بگذریم.

اما روزنامه همشهری هم در گزارشی در صفحه شهری خود به موضوع "طرح ویژه برای ساماندهی آژانس‌های پایتخت" پرداخته و در این باره می‌نویسد؛ 600 موسسه غیر قانونی اتومبیل کرایه هم اکنون در تهران فعالیت می‌کنند. مدیریت شهری طرحی به منظور ساماندهی آژانس‌های مسافربری و طرح دیگری برای سامان بخشی به حمل و نقل بار و کالا در تهران تدوین کرده که به زودی به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌کند.

همچنین روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود به موضوع‌های توزیع بار ترافیک با ساخت تقاطع سه بزرگراه تهران، نظام‌مند شدن طرح تفکیک پسماند، تمجید یک مقام صلیب سرخ جهانی از فضای سبز و نظافت تهران پرداخته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار