برای بدست‌آوردن سلامت در یک کودک بیمار علاوه بر تجهیزات پزشکی، رژیم غذایی و روش های درمانی سایر وسایل جانبی حتی عروسک‌های در دست ‌آن‌ها می‌توانند نقشی تاثیر گزار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه  واندربیلت همراه داشتن اسباب بازی از هر جنسی می‌تواند سبب افزایش خطر عفونت قبل و بعد از عمل جراحی و یا سایر روش‌های درمانی در کودکان بیمار در بیمارستان‌ها شود.

گفتنی است؛ پزشکان با اندازه گیری و کشف عناصر موجود در اسباب بازی‌های کودکان در بیمارستان ها انواع باکتری‌ها و عوامل بیماری زا و عفونی را در ‌آن ها شناسایی کرده اند.

پزشکان بر همین اساس به والدین و نیز کادر درمانی بیمارستان‌ها توصیه اکید می‌کنند عروسک‌های همراه کودکان را حتما قبل و بعد از عمل جراحی و یا درمان استریل کنند تا مانع سرایت زایی عوامل بیماری زا شود.

بسته به نوع اسباب بازی شستشو با مواد ضد عفونی کننده، شستشو با آب داغ و یا منجمد کردن اسباب بازی می‌تواند از خطر زا بودن  این وسایل بکاهد.

در عین حال وجود اسباب بازی همراه کودک باعث ایجاد نوعی آرامش روحی در کودک شده و تحمل شرایط درمان را برای او آسان‌تر می‌کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بیمارستان ، عروسک ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار