یک چشم پزشک گفت: همه رانندگان باید هر دو سال، معاینه چشم شوند.

دکتر محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: معمولاً آمارها نشان داده که بیش از 1 از 5 افراد میانسال با وجود آگاهی از ضعف بینایی به رانندگی می‌پردازند که قطعاً مخاطراتی را متوجه خود و اطرافیان می‌نماید.

وی افزود: در برخی از کشورهای اروپایی بنابر قانون رانندگانی که عینک طبی استفاده می‌کنند ملزوم به همراه داشتن عینک طبی اضافه هستند و نباید از عدسی‌های رنگی و آفتابی در حین رانندگی در شب استفاده کنند بلکه باید از عدسی‌های آنتی‌رفلکس استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای دید و بینایی بهتر باید شیشه اتومبیل از داخل و بیرون کاملاً شفاف و پاکیزه نگه‌داشته شود و رانندگان باید از خیره شدن به نوز چراع‌های اتومبیل‌های مقابل در جاده‌ها خودداری کنند و از فریم‌هایی قاب ضخیم که منجر به محبوس شدن میزان دید در رانندگان می‌شود نباید استفاده شود و یا از رانندگی کردن در شب در جاده‌های تاریک و دارای نور کم پرهیز شود و در صورت بروز هر گونه مشکل باید به متخصص مراجعه کند.

وی در پایان گفت: تنظیم دقیق آینه‌های بغل اتومبیل برای تضمین دید محیطی مطلوب در رانندگان ضرورت دارد و باید هر دو سال یک بار معاینه چشم در عموم رانندگان صورت پذیرد و در صورت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر این بیماری معاینات در فواصل سالیانه انجام می‌گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار