مهمانان و سفیران ایتالیایی از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، مهمانان ایتالیایی با حضور مااورو کونچاتوری سفیر ایتالیا، "کارلو چرتی"، رایزن فرهنگی و "روبرتو کینی" رئیس نمایشگاه بولونیا، همراه با مسئولان نمایشگاه با حضور آقای "مسعود شهرام نیا" از نمایشگاه بازدید کردند.

سفیر ایتالیا پس از بازدید از غرفه ایتالیا دو کتاب به نماینده‌ی ایرانی ما هدیه دادند که این کتابها در خصوص میراث فرهنگی ایتالیا بود.

موضوع این کتابها در مورد صد و پنجاهمین سال اتحادیه‌ی ایتالیا بود که در سال 2011 به چاپ رسیده است. در ادامه این گفتگو "مسعود شهرام نیا" پیشنهادی را در خصوص تعامل ایران و ایتالیا در مورد میراث فرهنگی به خصوص مکانهایی همچون شهر "کانپی" در جنوب ایتالیا که یکی از شهرهای بسیار قدیمی این کشور است و "تخت جمشید ایران" پیشنهادی را داد.

شهرام‌نیا  نیز خطاب به سفیر ایتالیا گفت: در سفری که به ایتالیا داشتم، این کشور را کشوری تاریخی و بسیار زیبا دیدم؛ کشوری که بناهای باستانی و تاریخی باعظمتی دارد.

کنچاتوری نیز اظهار کرد: ایران  هم کشوری با تاریخ و تمدن غنی است. از بیشتر آثار باستانی ایران دیدن کرده‌ام و مناطقی را که برایم بسیار جذاب بود، چندین بار دیده‌ام. 
تخت‌جمشید در میان آثار باستانی ایرران منطقه بی‌نظیری است که از دیدن آن بسیار شگفت‌زده شدم.

شهرام‌نیا با اشاره به گسترش روابط فرهنگی دو کشور گفت: ایران و ایتالیا اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند. برهمین اساس معتقدم باید قرابت و نزدیکی بیشتری بین و کشور برقرار شود.

سفیر ایتالیا نیز عنوان کرد: اگر امکان چنین رابطه‌ای فراهم باشد با تمام علاقه آن را دنبال می‌کنیم. باستانشناسان ایتالیا در دوره‌های مختلفی در ایران فعالیت کردند و امیدواریم این همکاری‌ها در حوزه‌های دیگر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار