مشاور معاون امور هنری وزرات فرهنگ:

جشنواره تئاتر رضوی عاملی برای گسترش آموزه های دینی در جامعه

مهرجردی گفت:جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند به‌طور مستقیم آموزه‌ها و سیره ائمه را در جامعه گسترش و ترویج دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد   


جشن اردیبهشت تئاتر خراسان شمالیبا حضور مهرجردی مشاور معاون امور هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمشید مشایخی هنرمند فرهیخته تئاتر، سینما و تلویزیون کشوردر بجنوردبرگزار شد.

حسن مهرجردی در این مراسم تقارن اولین نشست شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی همزمان با روز جهانی تئاتر ارزشمند دانست و گفت: ادامه این جشنواره در خراسان شمالی به بهترین شکل رقم خواهد خورد و با فعالیت های بیش از پیش به عنوان جشنواره بین المللی گسترش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور جمشید مشایخی هنرمند کشورمان را برای هنرمندان استان افتخار بزرگی عنوان کرد و گفت:نام گذاری سالبه شعارهمدلی و همزبانی از سوی مقام معضم رهبری موجب همگرایی ،اکسیر و شاه بیت موفقیت هنرمندان در عرصه فعالیت‌های مختلف را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامگذاری شده است افزود: امیدواریم این رویکرد بزرگ به توسعه و پیشرفت تئاتر کشورمان و استان منجر شود.

ثابت قدم اظهارداشت: میزبانی خراسان شمالی برای دهمین جشنواره تئاتر رضوی رایکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور دانست.

وی گفت: امسال برای حمایت از آثار هنرهای نمایشی در عرصه سیره رضوی هر یک از گروه‌هایی که اثر هنری ارائه دهند 30 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می کنند.

جمشید مشایخی استاد تئاتر، سینما و تلویزیون هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا اجازه ندهد هر کسی به روی صحنه برود.

وی گفت: هنرمند میخواهد انسان را از واقعیت به حقیقت برساند و حقیقت خدا است پس تیغ سانسورها را کُند کنید .

استاد تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان گفت: خطه خراسان ،خطه ای هنرپرور است و ما در تاریخ ادبیات کشورمان شخصیت‌های بزرگی همچون فردوسی،‌ عطار را از خطه خراسان داشته ایم که در بالاترین قله‌های ادب و اندیشه قرار دارند و به‌طور حتم آثار آنان تا زمانی که زمین پابرجاست آثار آنان نیز ماندگار خواهد بود.

در پایان مراسم ضمن تقدیر ویژه جهت حضور ارزشمند جمشید مشایخی استاد تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان از بازیگر،کارگردان،خبرنگار و تمام کسانی که در عرصه هنری فعال و دارای مقام های هنری بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.