رییس کارگروه پژوهش‌های برتر؛

اهمیت جشنواره فاوا لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی را بیشتر می‌کند

رییس کارگروه پژوهش‌های برتر در پنجمین جشنواره ملی فاوا گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره فاوا، می تواند سیاستگذاری‌های کلان عرصه فاوا را به سمت تخصص و کارایی بیشتر سوق دهد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد خادم زاده در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات گفت: گسترش تکنولوژی روند فعالیت فناوری‌های حوزه ICT را در مسیر پیشرفت قرار داده و لازم است در این مسیر، نقشه راه را شناسایی کنیم و همگام با توسعه جهانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها همواره پیشرو در تحقیقات علمی هستند؛ گفت: با اطلاع یابی از آنچه که در مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT می‌گذرد، می‌توان از نتایج حاصل از این اطلاعات استفاده کرد و راهبردهای مناسبی را در راستای بینش کلان حوزه ICT ترسیم کرد.

خادم زاده هدف این جشنواره را شناخت توان بالقوه در حوزه فاوا در سطح ملی عنوان کرد و ادامه داد: توجه به تحقیقات حوزه فاوا ترسیم افق آینده  ICT کشور را تسهیل خواهد کرد.

وی تقدیر از فعالان حوزه تحقیقات و برنامه ریزی فاوا را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: توجه به این فعالان، موجب ایجاد انگیزه و گسترش فعالیت‌های هم شکل و هم هدف در حوزه فاوا خواهد شد.

وی برنامه ریزی منسجم برای جشنواره فاوا را ضروری برشمرد و افزود: اهمیت جشنواره فاوا لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی را بیشتر می کند. رئیس کارگروه پژوهش‌های برتر اظهار کرد: محور فعالیت ما، شامل انتخاب کتاب تألیفی و یا ترجمه‌ای در حوزه فاوا، انتخاب رساله دانشجوی برتر دوره کارشناسی ارشد و دکتری و انتخاب پژوهشگر برتر است.

وی با بیان اینکه شناسایی کتاب‌های تألیفی و یا ترجمه‌ای بخشی از مأموریت کارگروه در این جشنواره است، افزود: تاکنون 10 جلسه ارزیابی اولیه، در این زمینه تشکیل شده است.

خادم زاده جلسات ارزیابی کارگروه رساله دانشجویی برتر دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در مرحله ابتدایی، 5 جلسه عنوان کرد و ادامه داد: با اطلاع رسانی به موقع، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط رساله‌های دانشجویی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی شناسایی پژوهشگر برتر حوزه فاوا را رسالت کلیدی جشنواره در این محور عنوان کرد و گفت: 7 جلسه برای ارزیابی این کارگروه برگزار شده است.

خادم زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این کارگروه گفت: در کارگروه کتب تألیفی و یا ترجمه‌ای در حوزه فاوا 32 نفر، در کارگروه رساله دانشجویی برتر برای کارشناسی ارشد و دکتری 34 نفر و در کارگروه پژوهشگر برتر 25 نفر شرکت کردند.

وی بر حضور داوران متخصص چون استاد دکتر فرجی دانا، دکتر محمود کمره‌ای، دکتر شاه آبادی، دکتر بدیع و دکتر شرافت تأکید کرد و افزود: در طول 3 جلسه داوری، بررسی‌های دقیق و علمی انجام شده و پس از ارزیابی نهایی در 3 گروه، برگزیدگان انتخاب شده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه اطلاع رسانی این کارگروه گفت: اطلاع رسانی این کارگروه از طریق سایبری و تماس مستقیم برای حضور در جشنواره انجام و خوشبختانه امسال، استقبال نسبتاً خوبی در این زمینه انجام شد.

مدیر دفتر آموزش و همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ارتباطات، در پایان تصریح کرد: به دلیل نوع فعالیت در این پژوهشگاه، توانستیم با ارتباط گیری با رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور و در لایه‌های پایین‌تر با معاونین پژوهشی، تماس مستقیم داشته باشیم و به دلیل حساسیت در انتخاب برترین‌ها، اطلاع رسانی مستقیم را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار