باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

عبور از تونل توحید ممنوع / شکاف بر پیکره‌ی ستون‌های این تونل

این روزها اگر گذرتان به تونل توحید خورد پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا شکاف‌های این تونل را به چشم ببینید.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، توحید تونلی که در طول روز تهرانی‌های زیادی را به خود می‌بیند، کسانی که شاید از ترک‌های بوجود آمده بر پیکر ستون‌های این تونل بی‌خبرند.

برای پیدا کردن چرایی این ترکها حوالی نیمه شب با عبور از تابلوی عبور ممنوع در سردر تونل توحید وارد آن شدیم. 

پورهاشمی مدیر پروژه‌های تونل شهر تهران که در این شبگردی ماجراجویانه ما را همراهی می‌کرد در خصوص این ترکها، گفت: این ترکها مربوط به سازه نیست و با فلز توسط خود مسئولین برای آب‌بندی ستونها بوجود آمده است و طول و عرض آن از ستونی به ستون دیگر متفاوت است. 

وی در خصوص اندازه‌های متفاوت این شکاف‌ها می‌گوید: روش کار به این صورت است که در ستونی که نشست آب کمتری دارد و مشکل کوچکتر است شکاف کمتری ایجاد می‌شود و با تزریق موادی آب‌بندی ستون‌ها انجام می‌شود.

آهک‌های بوجود آمده در این شکاف‌ها اما داستان دیگری دارد. به گفته‌ مدیر پروژه‌های تونل شهر تهران اگر همراه آب املاح و مواد افزودنی مثل فاضلاب وجود داشته باشد در درازمدت مشکلاتی را ایجاد می‌کند مشکلاتی که کار را به تزریق اکسیری مقاوم در ستون‌ها کشانده است.  

mci ماده‌ای است که به سمت آرماتور جذب می‌شود و لایه‌ی حفاظتی ملکولی روی آن ایجاد می‌کند.

اما نکته‌ی قابل توجه شنیده‌هایی مبنی بر این است که پیمانکار این تونل که همزمان طراح و سازنده‌ی آن بوده است تونل را آب‌بندی نشده تحویل داده است.

نکته ای دیگر گارانتی 5 ساله‌ی این تونل است که به عهده پیمانکار قبلی بوده و حال این مدت هم به پایان رسیده است.
 
 مدیر پروژه‌های تونل شهر تهران اما تأکید می‌کند: طبیعتاً بعد از انجام کار در مراحل اداری موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد اما از آنجا که عمر مفید این طرح بزرگ عمرانی بالای صد سال است لذا جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عبور از  تونل توحید شبها از ساعت 24 تا 5 صبح مدتی ممنوع است تا جلوی هر نقطه‌ی نفوذ‌پذیر آب گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار